Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

mai2

Cartea Electronică de Identitate este disponibilă și la nivelul județului Ilfov

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 15/05/2025
mai2

Ministerul Afacerilor Interne a dat startul activităților preventive din cadrul “Săptămânii Naționale a Siguranței Rutiere”

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 15/05/2025
supravegheref

Decizii de sancționare adoptate de Consiliul ASF în luna aprilie 2025

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate 15/05/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Ştiri > MINISTERUL EDUCAŢIEI > [DOCUMENT] Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

[DOCUMENT] Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani

Oficiale
Ultima actualizare: 26/08/2024 17:33
Autor Oficiale 323
Distribuie
Distribuie

0:00

rfidt pic

(click pe imagine pentru a consulta/citi documentul)

Ce sunt Reperele Fundamentale privind Învățarea și Dezvoltarea Timpurie (RFIDT)?

Reperele Fundamentale privind Învățarea și Dezvoltarea Timpurie (RFIDT) reprezintă un set de enunțuri ce reflectă așteptările privind ceea ce ar trebui copiii să știe și să fie capabili să facă.

Acestea sunt definite pentru a sprijini creșterea și dezvoltarea copiilor de la naștere până la 7 ani, atât în mediul familial, cât și în cadrul altor servicii de îngrijire și educație timpurie.

Aceste așteptări au ca repere atât cercetările și noile teorii privind dezvoltarea copilului generate de psihologie, neuropsihologie, științele educației (în ansamblu), cât și valorile naționale pe care dorim să le transmitem și să le promovăm începând cu educația timpurie.

Reperele… reprezintă și o resursă, un document care informează educatorii, părinții și, în general, toți adulții care participă la creșterea, îngrijirea, dezvoltarea și educația copiilor asupra așteptărilor pe care le pot avea față de aceștia în perioada copilăriei.

Ele reflectă finalitățile acțiunilor noastre, ne orientează și ne ajută să ne adaptăm practicile în acord cu specificul dezvoltării în această perioadă a vieții, abordând holistic toate domeniile dezvoltării copilului. Întrucât există diferențe individuale importante între ritmurile de dezvoltare ale copiilor, aceste repere sunt flexibile, permițând mici variații de la copil la copil. Însă, prin formularea lor, ele orientează adulții în procesul de participare și sprijinire a creșterii și dezvoltării normale și depline a copilului.

Pentru cadrele didactice, formularea RFIDT reprezintă un punct de referință în organizarea și proiectarea activităților din unitățile de educație timpurie. Ele au o funcție diagnostică numai la nivel de grup de copii, și nu la nivel individual și au ca scop evaluarea nivelului la care se situează toți copiii dintr-o grupă de creșă, grădiniță sau clasă pregătitoare, din întregul sistem pe fiecare din domeniile precizate în document.

Pentru cadrul didactic, observarea copiilor în baza RFIDT are ca scop conturarea unui profil al grupei de copii pentru a vedea care sunt domeniile de dezvoltare mai puțin solicitate prin activitățile desfășurate în grădiniță și, în acest mod, a interveni în proiectarea viitoarelor activități. RFIDT reprezintă punctul de plecare în elaborarea unui întreg sistem de standarde privind resursele umane, serviciile oferite și politicile publice privind educația, îngrijirea și protecția copilului de la naștere la 7 ani.

Scopul principal al actualizării acestor repere este acela de a oferi un cadru comun de referință în abordarea integrată a copilului prin toate serviciile de sănătate, îngrijire, protecție și educație care îl deservesc. RFIDT reflectă o anumită perspectivă asupra copilului și asupra dezvoltării sale, care, prin adoptarea ei de către toți cei implicați, va permite îmbunătățirea serviciilor destinate copiilor în perioada timpurie și monitorizarea sistematică a progreselor realizate

IMPORTANT!

Reperele Fundamentale în Învățarea și Dezvoltarea Timpurie a Copilului:

  • NU REPREZINTĂ un ghid exhaustiv al dezvoltării copilului și nu trebuie considerate ca o listă de comportamente ce servește drept parcurs fix al dezvoltării copilului.

  • NU REPREZINTĂ un instrument de evaluare, „diagnosticare” a copilului, ele orientează conținutul instrumentelor de evaluare, fără a le înlocui. De asemenea, pot fi utilizate ca o bază pentru observarea copiilor și realizarea unui profil al grupei de copii în privința domeniilor de dezvoltare care au fost mai mult solicitate prin activitățile realizate de cadrul didactic.

  • NU REPREZINTĂ un instrument de evaluare a calității activității cadrelor didactice, ci stau la baza elaborării instrumentelor de evaluare a competențelor acestora.

––––––––
Acest document a fost revizuit în cadrul proiectului Educația și dezvoltarea timpurie a copilului în România, derulat de UNICEF în parteneriat cu Centrul Step by Step.

O contribuție importantă la procesul de revizuire au avut-o reprezentanți ai Ministerului Educației, inspectorii școlari pentru educație timpurie, precum și un număr insemnat de educatoare și profesori pentru educație timpurie. Un feedback valoros a fost oferit din partea metodiștilor, mentorilor, elevilor sau studenților în ani terminali la colegii și licee pedagogice/facultăți de profil din județele Alba, Bistrița, Suceava, precum și de formatorii naționali în aplicarea metodologiei alternativei Step by Step (nivel preșcolar și nivel primar), formatorii în proiecte de educație timpurie și profesorii pentru învățământ primar – alternativa Step by Step.

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Informare privind reuniunea Consiliului Educație, Tineret, Cultură și Sport – secțiunea Educație (Bruxelles, 12 mai)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
Lansarea Ghidului de acțiuni locale pentru Resursa Umană din Sănătate: Cadrele medicale – membri respectați ai comunițății
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Mesajul ministrului Daniel David cu ocazia zilei de 2 mai – Ziua Națională a Tineretului
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Mesajul ministrului Daniel Davis cu ocazia zilei de 2 mai – Ziua Națională a Tineretului
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Deschiderea apelului pentru bursele ASEM-DUO Korea
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
supravegheref
Discursul domnului Alexandru Petrescu, Președintele ASF, susținut cu ocazia celebrării Zilei educației financiare în cadrul Forumului educației financiare, organizat pe 11 aprilie 2025 la BNR
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Ştiri

Cele mai citite

Untitled 9@1024x 100 1
Informații medicale false în spațiul public!
Comunicate MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
mai2
Peste 3.800 de misiuni desfășurate de structurile MAI pentru protecția cetățenilor
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
dezvoltare
Ministrul dezvoltării, Cseke Attila: intră în vigoare măsurile de eficientizare și debirocratizare a construcțiilor
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
mai2
Precizare
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
mai2
Mesajul premierului interimar Marian-Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne, cu prilejul Zilei Europei
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
dezvoltare
Cseke Attila: alocăm peste 157,5 milioane lei pentru consolidarea seismică a șapte noi obiective
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII

S-ar putea sa-ti placa si...

Untitled 9@1024x 100 1
MINISTERUL SĂNĂTĂȚIIŞtiri

Consultare publică – Strategia Națională de Digitalizare în Sănătate 2024-2030

11/11/2024 217
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Raport de activitate: Ligia Deca, Ministrul Educației [octombrie 2022 – decembrie 2024]

24/12/2024 213
Untitled 9@1024x 100 1
MINISTERUL SĂNĂTĂȚIIŞtiri

ÎMBUNĂTĂȚIREA ACCESULUI POPULAȚIEI DIN REGIUNEA VEST LA SERVICII MEDICALE DE URGENȚĂ, PRIN DOTAREA CU APARATURĂ DE ÎNALTĂ PERFORMANȚĂ”

04/10/2024 265
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David: discuții și întâlniri de lucru cu reprezentanții Academiei Române și ai facultăților de istorie din universitățile țării

13/02/2025 170
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Ministerul Educației și Cercetării marchează Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului

27/01/2025 262
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Mesajul Ministrului Educației și Cercetării, Prof. univ. dr. psih. Daniel David, cu ocazia lansării în consultare publică și dezbatere națională a planurilor-cadru pentru învățământul liceal

31/01/2025 251
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

A fost lansat apelul „Dotarea cu laboratoare de informatică și ateliere de practică a unităţilor de învăţământ din rețeaua învățământului profesional și tehnic (Runda a II-a)”

12/08/2024 270
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

[Consultare publică] PROIECT: Ordin pentru aprobarea criteriilor pentru includerea unităților de învățământ în Programul Național Masă Sănătoasă (PNMS)

04/12/2024 229
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?