Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

educatie

Ministerul Educației și Cercetării prioritizează măsurile de răspuns la datele din Raportul ESPAD privind consumul de alcool și alte droguri

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
educatie

Ministerul Educației și Cercetării: Înscrierile pentru programul „Matematică Remedial” sunt deschise până vineri, 31 octombrie 2025 / Să învingem împreună analfabetismul funcțional

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
mai2

Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu prilejul Zilei Armatei României – 25 octombrie 2025

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 25/10/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Ştiri > MINISTERUL EDUCAŢIEI > [DOCUMENT] Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

[DOCUMENT] Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani

Oficiale
Ultima actualizare: 26/08/2024 17:33
Autor Oficiale 423
Distribuie
Distribuie

0:00

rfidt pic

(click pe imagine pentru a consulta/citi documentul)

Ce sunt Reperele Fundamentale privind Învățarea și Dezvoltarea Timpurie (RFIDT)?

Reperele Fundamentale privind Învățarea și Dezvoltarea Timpurie (RFIDT) reprezintă un set de enunțuri ce reflectă așteptările privind ceea ce ar trebui copiii să știe și să fie capabili să facă.

Acestea sunt definite pentru a sprijini creșterea și dezvoltarea copiilor de la naștere până la 7 ani, atât în mediul familial, cât și în cadrul altor servicii de îngrijire și educație timpurie.

Aceste așteptări au ca repere atât cercetările și noile teorii privind dezvoltarea copilului generate de psihologie, neuropsihologie, științele educației (în ansamblu), cât și valorile naționale pe care dorim să le transmitem și să le promovăm începând cu educația timpurie.

Reperele… reprezintă și o resursă, un document care informează educatorii, părinții și, în general, toți adulții care participă la creșterea, îngrijirea, dezvoltarea și educația copiilor asupra așteptărilor pe care le pot avea față de aceștia în perioada copilăriei.

Ele reflectă finalitățile acțiunilor noastre, ne orientează și ne ajută să ne adaptăm practicile în acord cu specificul dezvoltării în această perioadă a vieții, abordând holistic toate domeniile dezvoltării copilului. Întrucât există diferențe individuale importante între ritmurile de dezvoltare ale copiilor, aceste repere sunt flexibile, permițând mici variații de la copil la copil. Însă, prin formularea lor, ele orientează adulții în procesul de participare și sprijinire a creșterii și dezvoltării normale și depline a copilului.

Pentru cadrele didactice, formularea RFIDT reprezintă un punct de referință în organizarea și proiectarea activităților din unitățile de educație timpurie. Ele au o funcție diagnostică numai la nivel de grup de copii, și nu la nivel individual și au ca scop evaluarea nivelului la care se situează toți copiii dintr-o grupă de creșă, grădiniță sau clasă pregătitoare, din întregul sistem pe fiecare din domeniile precizate în document.

Pentru cadrul didactic, observarea copiilor în baza RFIDT are ca scop conturarea unui profil al grupei de copii pentru a vedea care sunt domeniile de dezvoltare mai puțin solicitate prin activitățile desfășurate în grădiniță și, în acest mod, a interveni în proiectarea viitoarelor activități. RFIDT reprezintă punctul de plecare în elaborarea unui întreg sistem de standarde privind resursele umane, serviciile oferite și politicile publice privind educația, îngrijirea și protecția copilului de la naștere la 7 ani.

Scopul principal al actualizării acestor repere este acela de a oferi un cadru comun de referință în abordarea integrată a copilului prin toate serviciile de sănătate, îngrijire, protecție și educație care îl deservesc. RFIDT reflectă o anumită perspectivă asupra copilului și asupra dezvoltării sale, care, prin adoptarea ei de către toți cei implicați, va permite îmbunătățirea serviciilor destinate copiilor în perioada timpurie și monitorizarea sistematică a progreselor realizate

IMPORTANT!

Reperele Fundamentale în Învățarea și Dezvoltarea Timpurie a Copilului:

  • NU REPREZINTĂ un ghid exhaustiv al dezvoltării copilului și nu trebuie considerate ca o listă de comportamente ce servește drept parcurs fix al dezvoltării copilului.

  • NU REPREZINTĂ un instrument de evaluare, „diagnosticare” a copilului, ele orientează conținutul instrumentelor de evaluare, fără a le înlocui. De asemenea, pot fi utilizate ca o bază pentru observarea copiilor și realizarea unui profil al grupei de copii în privința domeniilor de dezvoltare care au fost mai mult solicitate prin activitățile realizate de cadrul didactic.

  • NU REPREZINTĂ un instrument de evaluare a calității activității cadrelor didactice, ci stau la baza elaborării instrumentelor de evaluare a competențelor acestora.

––––––––
Acest document a fost revizuit în cadrul proiectului Educația și dezvoltarea timpurie a copilului în România, derulat de UNICEF în parteneriat cu Centrul Step by Step.

O contribuție importantă la procesul de revizuire au avut-o reprezentanți ai Ministerului Educației, inspectorii școlari pentru educație timpurie, precum și un număr insemnat de educatoare și profesori pentru educație timpurie. Un feedback valoros a fost oferit din partea metodiștilor, mentorilor, elevilor sau studenților în ani terminali la colegii și licee pedagogice/facultăți de profil din județele Alba, Bistrița, Suceava, precum și de formatorii naționali în aplicarea metodologiei alternativei Step by Step (nivel preșcolar și nivel primar), formatorii în proiecte de educație timpurie și profesorii pentru învățământ primar – alternativa Step by Step.

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
EU Code Week 2025 (informare & formule de implicare)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
INFORMARE PROGRAMUL ANUAL DE LUCRU EU4HEALTH 2025
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Anunț privind organizarea de către CCD București, CCD Buzău, CCD Cluj și CCD Olt a concursului de ocupare a unor posturi de expert formator în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED”
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Apel pentru depunerea de expresii de interes privind investiții în Ucraina
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: ORDIN privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal (minorități, învățământ special, intensiv/bilingv și informatică) – frecvență zi, respectiv învățământul liceal cu frecvență seral/frecvență redusă
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Anunț privind scoaterea la concurs a unor posturi de expert în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED” Cod SMIS: 32102
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

mai2
Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu prilejul Zilei Armatei României – 25 octombrie 2025
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
finante
Ministerul Finanţelor şi Banca de Investiţii şi Dezvoltare – parteneriat pentru sprijinirea IMM-urilor, autorităţilor locale şi companiilor de utilităţi publice
Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR
mai2
Precizare
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
mai2
Întâlnirea conducerii Ministerului Afacerilor Interne cu reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative din MAI
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
supravegheref
ASF demarează achiziția unui program informatic pentru supravegherea activității de tranzacționare pe piața locală de capital
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate
educatie
Ministerul Educației și Cercetării: Înscrierile pentru programul „Matematică Remedial” sunt deschise până vineri, 31 octombrie 2025 / Să învingem împreună analfabetismul funcțional
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI

S-ar putea sa-ti placa si...

educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Se deschide procesul de depunere a cererilor de finanțare pentru PNRAS (Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar) – Runda a II-a (seria a III-a)

06/08/2024 164
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂŞtiri

Interviu Gabriel Avrămescu, Prim-vicepreședinte ASF: „Dacă investești într-o zonă nereglementată, există riscul să pierzi tot ce ai investit“

19/03/2025 228
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂŞtiri

Interviu Alexandru Petrescu, Președinte ASF: În următorii 30 de ani, Bursa de Valori București are potențialul de a se transforma într-un hub financiar regional, adaptându-se la tendințele globale și la nevoile locale

19/03/2025 239
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Anunț privind dezbaterea publică organizată la București (in situ) privind proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal

10/02/2025 227
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Consultare publică și dezbatere națională privind planurile-cadru pentru învățământul liceal: Mesajul Ministrului Educației și Cercetării, Prof. univ. dr. psih. Daniel David

01/02/2025 223
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Prioritățile Președinției daneze la Consiliul UE (1 iulie – 31 decembrie 2025)

30/06/2025 176
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Deschiderea apelului pentru bursele ASEM-DUO Korea

25/04/2025 174
finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

MF continuă despăgubirea cetățenilor care dețin “CEC-uri cu limită de sumă“ pentru achiziţionarea de autoturisme DACIA

20/05/2025 183
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?