Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

educatie

Bacalaureat 2025: Sinteza rezultatelor finale (după soluționarea contestațiilor), înregistrate în prima sesiune

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 30/06/2025
justitie

29 iunie – „Ziua personalului din sistemul administrației penitenciare”

Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI 29/06/2025
educatie

Întâlnire între ministrul Daniel David și Frederick Kempe, președinte și director executiv al Atlantic Council, SUA (Washington)

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 29/06/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Ştiri > MINISTERUL EDUCAŢIEI > Ministerul Educației și Cercetării anunță începerea proiectului „Sistem Unitar pentru Educație Timpurie Inclusivă și de Calitate” (SU-ETIC)
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Ministerul Educației și Cercetării anunță începerea proiectului „Sistem Unitar pentru Educație Timpurie Inclusivă și de Calitate” (SU-ETIC)

Oficiale
Ultima actualizare: 03/02/2025 18:33
Autor Oficiale 204
Distribuie
Distribuie

0:00

Ministerul Educației demarează implementarea, în calitate de beneficiar, a proiectului „Sistem Unitar pentru Educație Timpurie Inclusivă și de Calitate” (SU-ETIC), SMIS 333468, cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European Plus (FSE+) prin Programul Educație și Ocupare 2021 – 2027, Prioritatea 5: Îmbunătățirea participării copiilor la educația antepreșcolară și preșcolară, obiectivul specific: ESO4.6.

Obiectivul general al proiectului constă în sprijinirea, în continuare, a dezvoltării unui sistem unitar de educație timpurie, incluzivă și de calitate, cu scopul de a îmbunătăți ratele de participare atât la nivel antepreșcolar, cât și la nivel preșcolar, inclusiv pentru copiii provenind din grupuri defavorizate.

Proiectul are 5 obiective specifice:

  • Dezvoltarea cadrului de asigurare a calității educației timpurii prin elaborarea unui set unitar de standarde de calitate pentru programele de educație timpurie;

  • Creșterea capacității unităților de învățământ cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și a inspectoratelor școlare de a evalua și monitoriza calitatea programelor de educație timpurie (prin conceperea și derularea unui program de formare);

  • Dezvoltarea și susținerea sistemului de formare inițială a personalului didactic de predare din domeniul educației timpurii printr-un program-cadru sistemic care vizează trei componente:

    • formarea continuă a profesorilor din liceele pedagogice/liceele cu clase de vocațional pedagogic în vederea implementării noului curriculum și a principiilor de bază ale unei educații timpurii incluzive și de calitate;

    • un program de alocare a unor pachete educaționale pentru derularea, anual, a unor ateliere de vară în domeniul pedagogic pentru elevii din clasa a XI-a din liceele pedagogice și clasele de vocațional pedagogic care urmează să devină educatori, inclusiv a celor care fac parte din categorii defavorizate;

    • elaborarea și editarea de ghiduri metodice pe discipline pentru profesorii care se ocupă de formarea inițială a educatorilor din licee pedagogice/licee cu clase de vocațional pedagogic și din învățământul universitar pedagogic (licență Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar);

  • Dezvoltarea competențelor personalului din educația timpurie printr-un program de mentorat și de formare continuă, adaptat legislației în vigoare și tendințelor la nivel european în domeniul educației timpurii, în vederea diminuării decalajului urban-rural în abordarea noului curriculum și a strategiilor didactice inovatoare;

  • Sprijinirea implementării noului curriculum și a principiilor de bază ale unei educații timpurii incluzive și de calitate prin elaborarea și editarea de ghiduri cu bune practici pentru cadrele didactice din unitățile de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, cu un accent deosebit pe strategii didactice inovatoare (inclusiv predare online și formarea competențelor digitale, precum și adaptarea procesului educațional în context etno și multicultural).

Parteneri ai proiectului sunt Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – Centrul Universitar Pitești și Universitatea Ştefan cel Mare din Suceava.

Prin activitățile ce urmează a fi desfășurate, proiectul vizează 4 categorii de grupuri-țintă:

  • Personal didactic de predare: 11.232 de persoane;

  • Personal didactic auxiliar (inclusiv mediatori școlari): 80 de persoane;

  • Personal didactic de conducere, de îndrumare şi control: 1.126 persoane;

  • Elevi din programe de formare pentru educație timpurie: 8.400 de elevi în 3 ani).

Implementarea SU-ETIC vizează obținerea unui set diversificat de rezultate între care menționăm:

  • standarde de calitate pentru programele de educație timpurie elaborat și pilotat, cu sprijinul a cinci inspectorate școlare nominalizate prin ordin de ministru (set unitar);

  • un program-cadru de dezvoltare a sistemului național unitar de educație timpurie incluzivă și de calitate, elaborat și propus spre aprobare prin ordin de ministru;

  • program de formare acreditat, în baza documentației aferente acreditării programului de formare pentru personalul implicat în asigurarea și monitorizarea calității serviciilor de educație timpurie (în baza standardelor de calitate pentru programele educație timpurie elaborate);

  • 188 de formatori formați pentru a putea derula programul de formare a personalului implicat în evaluarea internă și monitorizarea calității serviciilor de educație timpurie și 1.500 de persoane formate (directori, metodiști, inspectori din învățământ preșcolar/educație timpurie și membri ai CEAC de la nivelul unităților de învățământ) pentru asigurarea și monitorizarea calității serviciilor de educație timpurie;

  • program de formare continuă a cadrelor didactice (profesori metodiști) din liceele pedagogice/licee cu clase de vocațional pedagogic, care predau discipline de specialitate pentru formarea personalului didactic din educația timpurie, elaborat și acreditat;

  • 400 de cadre didactice (profesori metodiști) din liceele pedagogice/liceele cu clase de vocațional pedagogic formate (cadre didactice care predau discipline de specialitate pentru formarea personalului didactic din educația timpurie formate);

  • 8.400 de beneficiari în 3 ani ai programului de pachete educaționale pentru derularea atelierelor de vară în domeniul pedagogic pentru elevii din clasa a XI-a din liceele pedagogice și din clasele de vocațional pedagogic, în baza metodologiei elaborate de MEC;

  • 1.500 de seturi de ghiduri/metodici tematice (7 ghiduri/set; un total de 10.500 ghiduri) pentru cadrele didactice din liceele pedagogice/liceele cu clase de vocațional pedagogic (profesori metodiști) și pentru profesorii din universități cu profil pedagogic (licență Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar), elaborate și distribuite la termen;

  • un program de formare, consiliere și mentorat pentru personalul didactic, derulat în 42 de județe, respectiv 420 de mentori instruiți (10/județ) pentru a livra programul de formare, consiliere și mentorat pentru personalul didactic și nedidactic din educația timpurie;

  • 10.350 de cadre didactice beneficiare ale programelor de formare, consiliere și mentorat;

  • 21.000 de ghiduri cu bune practici pentru mentorat didactic (câte 500 ghiduri pe județ).

Perioada de implementare a proiectului este de 48 luni, fiind cuprinsă între 1.02.2025 – 31.01.2029, cu un buget alocat de 115.495.758,06 lei (dintre care 106.491.477,03 lei finanțare nerambursabilă). Din acest buget, liderul de parteneriat – Ministerul Educației și Cercetării are alocată, ca valoare totală eligibilă, suma de 51.495.122,00 lei.

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Reforme majore în domeniile educației și cercetării, conform Programului de Guvernare 2025 – 2028
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Forumul Național al Bunelor Practici în Educație – prima conferință națională organizată în cadrul proiectului „Reglementări noi pentru un Curriculum Relevant și Educație Deschisă” – RECR
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
O R D I N nr. 4.350/2025 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Apel pentru înființarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de școli-pilot în anul școlar 2025 – 2026
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: O R D I N privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Înscrieri pentru „Into Change Award”, premiu destinat grupurilor de cercetare europene
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

supravegheref
Morgan Stanley Capital International (MSCI) recunoaște piața de capital din România ca „Piață de Frontieră Avansată”
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate
justitie
Mesajul Ministrului Justiției, domnul Radu Marinescu, cu ocazia „Zilei Avocatului Român”, 24 iunie 2025
Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI
educatie
Întâlnire între ministrul Daniel David și Frederick Kempe, președinte și director executiv al Atlantic Council, SUA (Washington)
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
dezvoltare
Prima propunere a Ministerului Dezvoltării pentru reducerea costurilor administrative
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
dezvoltare
Peste 107 milioane de lei pentru proiecte finanțate prin PNRR
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
dezvoltare
Ministerul Dezvoltării a decontat peste 117 milioane de lei pentru continuarea proiectelor de infrastructură prin PNDL
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII

S-ar putea sa-ti placa si...

finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

Ministrul Marcel Boloș, prezent la reuniunea Ecofin din 14 mai

01/08/2024 98
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂŞtiri

Opinie Ștefan Daniel Armeanu, Vicepreşedinte ASF: Fondurile de pensii private din România la un nou maxim istoric: activele totale au atins borna de 30 mld. EUR și au depășit 9% din PIB, iar numărul de participanți a trecut de 9 milioane

30/09/2024 242
Untitled 9@1024x 100 1
MINISTERUL SĂNĂTĂȚIIŞtiri

Consultare de piață – solicitare de informații privind Platforma IT a Ministerului Sănătății

05/11/2024 270
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Deschiderea apelului pentru bursele ASEM-DUO Korea

25/04/2025 146
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Întâlnire între ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, și vicepreședinta Comisei Europene, doamna comisar european Roxana Mînzatu

05/02/2025 258
sanatate
MINISTERUL SĂNĂTĂȚIIŞtiri

Ministerul Sănătății lansează procedura de analiză de piață în vederea realizării proiectului „Servicii proiectare – fazele PT, DE, Asistență tehnică, dotare și execuție lucrări aferente proiectului: „Centrul de Excelență pentru Diagnosticare și Tratament

01/08/2024 139
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Sinteză din discursul Ministrului Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, în Aula Academiei Române, cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2025

15/01/2025 230
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Ministerul Educației anunță derularea proiectului „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă” – RECRED

01/08/2024 99
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?