Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

finante

FIDELIS VI din 2025: în premieră, donatorii de sânge pot cumpăra titluri de stat și în euro

Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR 30/06/2025
dezvoltare

Cseke Attila: Ministerul Dezvoltării a virat peste 11,8 milioane lei pentru investiții finanțate prin PNRR

Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII 30/06/2025
Untitled 9@1024x 100 1

ANUNT DE CONSULTARE PUBLICA

MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri 30/06/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ > Peste 13.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în anul 2024
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Peste 13.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în anul 2024

Oficiale
Ultima actualizare: 14/02/2025 12:32
Autor Oficiale 252
Distribuie
Distribuie

0:00

Bucureşti, 14 februarie 2025 – Specialiștii din cadrul Call Center-ului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au preluat și au soluționat în 2024 un număr de 13.386 de solicitări venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, în creștere cu aproximativ 11% față de anul precedent. Din analiza apelurilor primite a rezultat faptul că interesul consumatorilor cu privire la piețele financiare nebancare și gradul de informare a acestora se situează pe un trend ascendent.

Peste 90% dintre consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat mulțumiți de informațiile primite anul trecut de la experții Call Center-ului ASF. Acest aspect este reliefat de rezultatul sondajului de opinie realizat pe tema „satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare“. În funcție de punctajul dat la întrebarea Net Promoter Score (ați fost mulțumit de informațiile oferite?, v-au fost utile?), Call Center-ul ASF a obținut un punctaj de 91,29% consumatori mulțumiți pe parcursul anului 2024.

Evoluția numărului de apeluri primite de Call Center-ul ASF în 2024, distribuite pe zone de interes, a înregistrat următoarea dinamică comparativ cu anul 2023:

  • Pensii private: 5.691 apeluri, reprezentând 42,51% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 32,53%;
  • Asigurări-reasigurări: 4.951 apeluri, reprezentând 36,99% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 6,87%;
  • Instrumente și investiții financiare: 448 apeluri, reprezentând 3,35% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 25,14%;
  • Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin): 295 apeluri, reprezentând 2,2% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 21,4%;
  • Alte informații: 1.957 apeluri, reprezentând 14,62% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 9,57%;
  • Limba engleză: 44 apeluri, reprezentând 0,33% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 7,32%.

Din punct de vedere al timpului de răspuns, peste trei sferturi dintre apelurile primite (78,19%) au fost soluționate de către specialiștii ASF într-un interval de maximum 5 minute, aproximativ 15% între 5 și 15 minute, iar 0,76% din apeluri a necesitat un timp de răspuns de peste 20 de minute, ca urmare a unor solicitări care au vizat probleme de o complexitate sporită.

Specialiștii din cadrul Serviciului de Relații cu Publicul, care gestionează Call Center-ul ASF, au efectuat în 2024 un număr de 2.211 apeluri cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor într-o manieră proactivă, acolo unde s-a constatat că aceștia au avut nevoie de asistență telefonică suplimentară. De asemenea, un număr de 1.363 de consumatori au beneficiat în 2024 de asistență de specialitate la sediul ASF, cu 2,5% mai mulți decât în 2023.

Autoritatea de Supraveghere Financiară acordă o atenție deosebită dezvoltării continue a procesului de asistență de specialitate acordată consumatorilor, prin creșterea calitativă a actului de asistență oferită prin intermediul Call Center-ului. Spre exemplu, consumatorul care apelează ASF este identificat din punct de vedere al nivelului de cunoștințe și experiență în domeniul financiar non-bancar, iar apoi îi sunt transmise informațiile solicitate în funcție de pregătirea și experiența sa. Totodată, îi sunt specificate riscurile la care se poate expune în cazul alegerii unor produse financiare neconforme și este sfătuit să adopte decizii investiționale doar atunci când acesta înțelege riscurile asociate și poate susține financiar eventualele pierderi.

Experții Call Center-ului ASF au acordat asistență de specialitate consumatorilor în vederea clarificării tuturor solicitărilor acestora, facilitând accesul nediscriminatoriu la sistemele active de soluţionare a cererilor, a solicitărilor de informaţii şi a petiţiilor. De asemenea, persoanele care au apelat numărul 0800.825.627 au fost consiliate cu privire la modul în care trebuie respectate formalităţile legale privind depunerea şi completarea documentaţiei, în vederea soluţionării tuturor aspectelor prezentate telefonic de către acestea.

Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară poate fi apelat gratuit la 0800.825.627, de luni până joi între orele 8:30 și 17:00, iar vineri de la 8:30 la 14:30.

 

*********

Despre Autoritatea de Supraveghere Financiară

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. A.S.F. contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro.

 

–
Sursa – AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ – www.asfromania.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

Untitled 9@1024x 100 1
ANUNT DE CONSULTARE PUBLICA
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Prioritățile Președinției daneze la Consiliul UE (1 iulie – 31 decembrie 2025)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Reforme majore în domeniile educației și cercetării, conform Programului de Guvernare 2025 – 2028
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Forumul Național al Bunelor Practici în Educație – prima conferință națională organizată în cadrul proiectului „Reglementări noi pentru un Curriculum Relevant și Educație Deschisă” – RECR
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
O R D I N nr. 4.350/2025 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Apel pentru înființarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de școli-pilot în anul școlar 2025 – 2026
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

justitie
29 iunie – „Ziua personalului din sistemul administrației penitenciare”
Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI
justitie
Participarea Ministrului Justiției, domnul Radu Marinescu, la Conferința Profesională „Drept și Digitalizare: Perspective și Provocări”, 28 iunie 2025
Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI
dezvoltare
Cseke Attila: Până în prezent, au fost eliberate gratuit 123.639 de documente cadastrale
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
educatie
România lansează hubul național de inteligență artificială – un proiect de excelență posibil prin îndeplinirea de către ANC a condiției favorizante 1.1 privind guvernanța specializării inteligente
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
dezvoltare
Cseke Attila: Ministerul Dezvoltării a virat peste 241 milioane lei pentru investiții finanțate prin PNRR
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
Untitled 9@1024x 100 1
Ministerul Sănătății prezintă situația concediilor medicale emise în perioada aprilie-mai 2024
Comunicate MINISTERUL SĂNĂTĂȚII

S-ar putea sa-ti placa si...

mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Prejudiciu de peste 500.000 de lei, prin delapidare, recuperat de polițiștii din Bihor

03/12/2024 198

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

15/03/2025 312
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Modificări legislative pentru gestionarea eficientă a cazurilor de violență de către polițiști

31/08/2024 311
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

Cseke Attila: absorbția fondurilor europene la Ministerul Dezvoltării este de 26%

27/02/2025 275
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

Cseke Attila: Ministerul Dezvoltării a virat peste 75 de milioane lei pentru obiective finanțate prin PNRR

13/03/2025 239
finante
ComunicateMINISTERUL FINANŢELOR

Guvernul alocă 2 miliarde lei pentru serviciile medicale și 300 milioane lei pentru sprijinirea mediului de afaceri

01/08/2024 192
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Opt camioane încărcate cu materiale de cazarmament pregătite pentru sprijinirea comunităților din județul Galați

18/09/2024 303
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Aproape 600 de conducători auto, reprezentând un potențial pericol pentru ceilalți participanți, scoși din trafic

11/05/2025 130
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?