Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

dezvoltare

Aproape 78 de milioane de lei pentru lucrări finanțate prin PNRR

Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII 27/10/2025
supravegheref

Interviu Gabriel Avrămescu, Prim-vicepreședinte ASF: ASF pregăteşte piaţa de capital pentru viitor: investitori mai numeroşi, reguli mai simple, mai multă transparenţă

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Ştiri 27/10/2025
educatie

Ministerul Educației și Cercetării prioritizează măsurile de răspuns la datele din Raportul ESPAD privind consumul de alcool și alte droguri

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ > Peste 13.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în anul 2024
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Peste 13.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în anul 2024

Oficiale
Ultima actualizare: 14/02/2025 12:32
Autor Oficiale 277
Distribuie
Distribuie

0:00

Bucureşti, 14 februarie 2025 – Specialiștii din cadrul Call Center-ului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au preluat și au soluționat în 2024 un număr de 13.386 de solicitări venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, în creștere cu aproximativ 11% față de anul precedent. Din analiza apelurilor primite a rezultat faptul că interesul consumatorilor cu privire la piețele financiare nebancare și gradul de informare a acestora se situează pe un trend ascendent.

Peste 90% dintre consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat mulțumiți de informațiile primite anul trecut de la experții Call Center-ului ASF. Acest aspect este reliefat de rezultatul sondajului de opinie realizat pe tema „satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare“. În funcție de punctajul dat la întrebarea Net Promoter Score (ați fost mulțumit de informațiile oferite?, v-au fost utile?), Call Center-ul ASF a obținut un punctaj de 91,29% consumatori mulțumiți pe parcursul anului 2024.

Evoluția numărului de apeluri primite de Call Center-ul ASF în 2024, distribuite pe zone de interes, a înregistrat următoarea dinamică comparativ cu anul 2023:

  • Pensii private: 5.691 apeluri, reprezentând 42,51% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 32,53%;
  • Asigurări-reasigurări: 4.951 apeluri, reprezentând 36,99% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 6,87%;
  • Instrumente și investiții financiare: 448 apeluri, reprezentând 3,35% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 25,14%;
  • Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin): 295 apeluri, reprezentând 2,2% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 21,4%;
  • Alte informații: 1.957 apeluri, reprezentând 14,62% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 9,57%;
  • Limba engleză: 44 apeluri, reprezentând 0,33% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 7,32%.

Din punct de vedere al timpului de răspuns, peste trei sferturi dintre apelurile primite (78,19%) au fost soluționate de către specialiștii ASF într-un interval de maximum 5 minute, aproximativ 15% între 5 și 15 minute, iar 0,76% din apeluri a necesitat un timp de răspuns de peste 20 de minute, ca urmare a unor solicitări care au vizat probleme de o complexitate sporită.

Specialiștii din cadrul Serviciului de Relații cu Publicul, care gestionează Call Center-ul ASF, au efectuat în 2024 un număr de 2.211 apeluri cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor într-o manieră proactivă, acolo unde s-a constatat că aceștia au avut nevoie de asistență telefonică suplimentară. De asemenea, un număr de 1.363 de consumatori au beneficiat în 2024 de asistență de specialitate la sediul ASF, cu 2,5% mai mulți decât în 2023.

Autoritatea de Supraveghere Financiară acordă o atenție deosebită dezvoltării continue a procesului de asistență de specialitate acordată consumatorilor, prin creșterea calitativă a actului de asistență oferită prin intermediul Call Center-ului. Spre exemplu, consumatorul care apelează ASF este identificat din punct de vedere al nivelului de cunoștințe și experiență în domeniul financiar non-bancar, iar apoi îi sunt transmise informațiile solicitate în funcție de pregătirea și experiența sa. Totodată, îi sunt specificate riscurile la care se poate expune în cazul alegerii unor produse financiare neconforme și este sfătuit să adopte decizii investiționale doar atunci când acesta înțelege riscurile asociate și poate susține financiar eventualele pierderi.

Experții Call Center-ului ASF au acordat asistență de specialitate consumatorilor în vederea clarificării tuturor solicitărilor acestora, facilitând accesul nediscriminatoriu la sistemele active de soluţionare a cererilor, a solicitărilor de informaţii şi a petiţiilor. De asemenea, persoanele care au apelat numărul 0800.825.627 au fost consiliate cu privire la modul în care trebuie respectate formalităţile legale privind depunerea şi completarea documentaţiei, în vederea soluţionării tuturor aspectelor prezentate telefonic de către acestea.

Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară poate fi apelat gratuit la 0800.825.627, de luni până joi între orele 8:30 și 17:00, iar vineri de la 8:30 la 14:30.

 

*********

Despre Autoritatea de Supraveghere Financiară

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. A.S.F. contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro.

 

–
Sursa – AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ – www.asfromania.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

supravegheref
Interviu Gabriel Avrămescu, Prim-vicepreședinte ASF: ASF pregăteşte piaţa de capital pentru viitor: investitori mai numeroşi, reguli mai simple, mai multă transparenţă
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Ştiri
educatie
EU Code Week 2025 (informare & formule de implicare)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
INFORMARE PROGRAMUL ANUAL DE LUCRU EU4HEALTH 2025
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Anunț privind organizarea de către CCD București, CCD Buzău, CCD Cluj și CCD Olt a concursului de ocupare a unor posturi de expert formator în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED”
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Apel pentru depunerea de expresii de interes privind investiții în Ucraina
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: ORDIN privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal (minorități, învățământ special, intensiv/bilingv și informatică) – frecvență zi, respectiv învățământul liceal cu frecvență seral/frecvență redusă
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

mai2
Vicepremierul, ministrul Afacerilor Interne Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere cu o delegație a Camerei de Comerț și Industrie România–Turcia, condusă de domnul Tamer Atalay
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
educatie
Un nou (re)start pentru educație și cercetare: Aprobarea de către Comisia Europeană a PNRR-ului renegociat pentru România
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
educatie
Ministrul Educației și Cercetării, vizite în mai multe județe din țară
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
mai2
Invitație de presă
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
educatie
România reia studiile în programele de licență cu dublă specializare din anul universitar 2025 – 2026
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
dezvoltare
Plăți de aproape 118 milioane de lei, de la Ministerul Dezvoltării, pentru lucrări realizate prin PNRR
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII

S-ar putea sa-ti placa si...

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

23/03/2025 259
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Pașaport simplu electronic, livrat gratuit la orice adresă de pe teritoriul României

31/12/2024 222
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

Ministerul Dezvoltării a decontat peste 164 de milioane de lei pentru continuarea proiectelor de infrastructură prin PNDL

14/02/2025 253
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Soluții privind ASF pronunțate în luna septembrie 2024

08/10/2024 286
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Discursul Vice-premierului, ministru al Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu ocazia depunerii jurământului militar de către studenții din Anul I ai Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”

10/10/2025 194

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

16/03/2025 312
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

ASF își exprimă îngrijorarea față de eventualele măsuri ce ar putea să deprecieze actul de supraveghere a piețelor financiare non-bancare

22/08/2025 166
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

29 de persoane, aflate în situații de risc, au fost salvate de efectivele MAI, în ultimele 24 de ore

21/05/2025 237
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?