Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

Autoritatea de Supraveghere Financiară și Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova, parteneriat strategic pentru promovarea educației financiare în rândul sportivilor de performanță de peste Prut

Comunicate 13/12/2025
supravegheref

Soluții favorabile ASF pronunțate în luna noiembrie 2025

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate 13/12/2025
finante

Participarea Ministrului Finanțelor la ECOFIN: România cere eficiență, transparență și reguli moderne în arhitectura economică și financiară a UE

Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR 12/12/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > MINISTERUL JUSTIȚIEI > Participarea Ministrului Justiției, domnul Radu Marinescu, la prezentarea Bilanțului de activitate al Curții de Apel București, pentru anul 2024
ComunicateMINISTERUL JUSTIȚIEI

Participarea Ministrului Justiției, domnul Radu Marinescu, la prezentarea Bilanțului de activitate al Curții de Apel București, pentru anul 2024

Oficiale
Ultima actualizare: 04/03/2025 17:34
Autor Oficiale 286
Distribuie
Distribuie

0:00

Astăzi, 4 martie 2025, Ministrul Justiției, domnul Radu Marinescu, a participat la prezentarea Bilanțului de activitate al Curții de Apel București, pentru anul 2024.

Discursul Ministrului Justiției din cadrul evenimentului:

„Stimată doamnă Președinte a Curții de Apel București,
Stimați reprezentanți ai conducerii instanțelor de pe raza Curții de Apel București,
Doamnelor și domnilor judecători,
Onorați invitați,

          Vă mulțumesc pentru invitația de a fi alături de dumneavoastră la acest eveniment important, dedicat prezentării Bilanțului de activitate al Curții de Apel București, pentru anul 2024.

          Doresc să vă felicit pentru profesionalismul, implicarea și devotamentul de care dați dovadă zilnic în îndeplinirea actului de justiție, în interesul  cetățenilor. Standardele înalte pe care vi le impuneți au condus la rezultate notabile, în ciuda dificultăților pe care le întâmpinați.

          Sunt conștient de provocările generate de volumul mare de dosare, de deficitul de personal, precum și de necesitatea modernizării infrastructurii judiciare și a digitalizării sistemului.

          La nivelul Curții de Apel București și a instanțelor arondate este înregistrat cel mai mare număr de dosare, comparativ cu celelalte curți de apel, dar, în egală măsură, se menține constant deficitul de personal, atât în ceea ce privește corpul magistraților, cât și personalul auxiliar de specialitate. Apreciem eforturile dumneavoastră justificate pentru atingerea indicatorilor de performanță în evaluarea instanțelor, motiv care determină, din perspectiva Ministrului Justiției, protejarea statutului profesional al magistratului, acesta fiind unul dintre principiile mandatului pe care îl îndeplinesc .

          Astfel, ca Ministru al Justiției, am stabilit priorități clare și am inițiat acțiuni concrete pentru suplimentarea resurselor umane și pentru îmbunătățirea condițiilor logistice, necesare desfăsurării activității judiciare.

          Ministerul Justiției, în parteneriat cu Consiliul Superior al Magistraturii și Înalta Curte de Casație și Justiție, va continua demersurile pentru creșterea numărului de magistrați și grefieri, astfel încât, instanțele să poată funcționa la capacitate optimă.

          De asemenea, investițiile în infrastructura instanțelor rămân o prioritate. Ministerul Justiției colaborează cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin Compania Națională de Investiții, pentru modernizarea sediilor instanțelor.

          Stadiul de implementare a legii, în baza căreia s-a aprobat  constituirea și finanțarea Cartierului pentru justiție care va asigura sedii corespunzătoare instanțelor dumnevoastră, pentru anul 2025, vizează procedura de expropriere, emitere a deciziilor și compensare a proprietarilor cu carte funciară. În paralel cu aceasta, se derulează continuarea pregătirii negocierilor cu Banca Mondială și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, în colaborare cu Ministerul Finanțelor, în vederea finanțării lucrărilor printr-un proiect și acord de împrumut distinct.

          Tot în acest contex, am verificat personal stadiul lucrărilor la Palatul de Justiție Teleorman, unde execuția este avansată, de peste 85%, și unde construcția urmează să fie finalizată până la sfârșitul anului. De asemenea, au fost alocate fonduri pentru Tribunalul Ilfov, aflat în faza de proiectare, și pentru reabilitări la Judecătoria Oltenița și Tribunalul Călărași.

          Un alt obiectiv major al reformei justiției este digitalizarea sistemului judiciar. Justiția modernă trebuie să fie eficientă, transparentă și accesibilă. De aceea, atragerea și utilizarea fondurilor europene pentru implementarea soluțiilor digitale este un aspect esențial al mandatului meu. Digitalizarea va contribui la fluidizarea proceselor judiciare, va reduce birocrația și va facilita accesul cetățeanului la justiție.

          În cursul săptămânii trecute am participat la Conferința privind lansarea unor noi versiuni lingvistice ale Platformei pentru schimb de cunoștințe a Curții Europene a Drepturilor Omului de la Strasbourg.   Platforma reprezintă o inovație tehnologică care permite accesul la evoluția jurisprudenței Curții, prin actualizare săptămânală. Acest lucru, facilitează aplicarea unitară a standardelor CEDO și sprijină instanțele naționale, administrația publică și alți actori implicați în protejarea drepturilor fundamentale.

          Pentru eficientizarea actului de justiție, avem nevoie de o legislație coerentă și bine organizată. Cu sprijinul Consiliului Legislativ, ne propunem un proiect amplu de revizuire legislativă, aliniat la deciziile Curții Constituționale, Curții Europene a Drepturilor Omului și Curții de Justiție a Uniunii Europene.

          Sunt convins că, în perioada următoare, vom face progrese semnificative pentru consolidarea integrității sistemului judiciar, pentru asigurarea unui acces real la justiție și pentru recâștigarea încrederii cetățenilor în actul de justiție. De asemenea, dorim să creăm condiții optime de muncă, astfel încât, profesia de magistrat să devină una atractivă pentru noile generații de magistrați.

          Asigurarea independenței justiției, fundament al statului de drept, presupune acțiunea pe două coordonate principale – asigurarea unor mecanisme și proceduri adecvate care să garanteze respectarea principiului separației puterilor în stat și protejarea sistemului judiciar de orice influență, respectiv asigurarea independenței justiției la nivel de sistem, iar pe de altă parte, presupune garantarea independenței profesionale a fiecărui magistrat în parte, astfel încât activitatea de înfăptuire a justiției să fie subordonată în exclusivitate aplicării legii.

          Dar, independența justiției presupune cu necesitate eficientizarea funcționării acesteia ca serviciu public, asigurarea celui mai înalt  standard calitativ posibil în actualele condiții economice și sociale, referindu-mă aici la gradul de profesionalism al întregului personal din sistemul judiciar, responsabilizarea corpului magistraților și dezvoltarea continuă a formării profesionale.

          Se impune responsabilizarea celor care înfăptuiesc actul de justiție față de propria activitate, inclusiv printr-o bună instituire și derulare a unor proceduri de evaluare și control, obiective și eficiente.

          O garanție de ordin procedural, înscrisă în art. 6, paragraful 1 al Convenției Europene a Drepturilor Omului, este aceea a termenului rezonabil în care o persoană are dreptul să fie judecată, garanție ce dă contur principiului celerității procedurilor judiciare. Convenția subliniază importanța faptului că justiția trebuie să fie administrată fără  întârzieri de natură a-i compromite eficacitatea și credibilitatea, statul fiind responsabil pentru activitatea ansamblului serviciilor sale.

          La final, vă asigur de tot sprijinul și disponibilitatea mea în vederea implementării acestor obiective.

          Vă mulțumesc pentru eforturile depuse și pentru profesionalismul dumneavoastră și vă urez succes în activitate!”

                                                                                                                                                                             

Sorry, your browser doesn’t support embedded videos, download and watch with your favorite video player! „}},”inView”:false,”email_subject”:”Check out this awesome image !!”,”email_message”:”Here is the link to the image : %%image_link%% and this is the link to the gallery : %%gallery_link%%”,”grid_type”:”2″,”rowHeight”:250,”lastRow”:”justify”,”lightbox”:”fancybox”}”>

–
Sursa – MINISTERUL JUSTIȚIEI – www.just.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Lansarea proiectului ConsEDU – Practici transformaționale în consilierea și orientarea carierei
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Angajamentul colectiv privind implementarea Schimbului Automat de Informații Disponibile cu Privire la Bunurile Imobile
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
INVITAȚIE LA WEBINAR: Cum pregătim pilotarea planurilor-cadru alternative?
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
A N U N Ț (actualizat): Lansare în transparență a programelor școlare asociate disciplinelor prevăzute în planurile-cadru pentru învățământul liceal (aprobate prin Ordinul de ministru nr. 4.530/2025)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Formulare de preluare a feedbackului (public larg & specialiști) privind programele școlare (învățământ liceal) aflate în proces de transparență
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Evenimente pe canalul de YouTube al ministerului, destinate prezentării programelor școlare pentru învățământul liceal
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

dezvoltare
Cseke Attila: ”Susținem sănătatea prin mișcare”
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
supravegheref
Soluții favorabile ASF pronunțate în luna noiembrie 2025
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate
mai2
Declarație alegeri locale parțiale 2025 – ora 18
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
mai2
Declarație de presă în contextul misiunilor desfășurate de către structurile Ministerului Afacerilor Interne cu ocazia alegerilor locale parțiale din data de 7 decembrie a.c
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Autoritatea de Supraveghere Financiară și Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova, parteneriat strategic pentru promovarea educației financiare în rândul sportivilor de performanță de peste Prut
Comunicate
dezvoltare
Cseke Attila: ”Ministerul Dezvoltării a finalizat cea de-a doua creșă din județul Satu Mare”
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII

S-ar putea sa-ti placa si...

educatie
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Programul „FLEX – Future Leaders Exchange” pentru România/FLEX Abroad în România, în curs de a fi deblocat pentru anul școlar 2026 – 2027

07/11/2025 222
finante
ComunicateMINISTERUL FINANŢELOR

Un nou succes de etapă pentru România în recuperarea tabloului „Sfântul Sebastian”

16/06/2025 194

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

19/03/2025 280
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Peste 50.000 de verificări cu aplicația eDAC pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale

11/06/2025 182
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Peste 330 de conducători auto au fost scoși din trafic pentru că reprezentau un potențial pericol pentru ceilalți participanți

28/01/2025 282
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Precizare de presă

17/07/2025 202
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

03/09/2025 225

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

14/03/2025 288
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?