Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

justitie

29 iunie – „Ziua personalului din sistemul administrației penitenciare”

Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI 29/06/2025
educatie

Întâlnire între ministrul Daniel David și Frederick Kempe, președinte și director executiv al Atlantic Council, SUA (Washington)

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 29/06/2025
justitie

Participarea Ministrului Justiției, domnul Radu Marinescu, la Conferința Profesională „Drept și Digitalizare: Perspective și Provocări”, 28 iunie 2025

Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI 28/06/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Ştiri > MINISTERUL EDUCAŢIEI > [INFOGhid] Evaluarea digitalizată: întrebări și răspunsuri
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

[INFOGhid] Evaluarea digitalizată: întrebări și răspunsuri

Oficiale
Ultima actualizare: 14/03/2025 13:36
Autor Oficiale 191
Distribuie
Distribuie

0:00

În anul 2024, evaluarea digitalizată a fost extinsă la toate examenele naționale (evaluare națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, bacalaureat, examenul de ocupare a posturilor didactice și definitivat).

În contextul simulărilor examenelor naționale din perioada următoare (EN VIII și bacalaureat), am sintetizat mai jos, sub formă de întrebări și răspunsuri, informații de bază privind derularea acestui proces. 

1. Cum se desfășoară procesul de evaluare digitalizată?

La sfârșitul probei, lucrările scrise ale candidaților sunt scanate, apoi încărcate pe platforma de evaluare digitalizată. Pentru scanare, fiecare sală de clasă în care se desfășoară probe scrise este dotată cu scanner. În baza conturilor individuale create anterior, profesorii evaluatori au acces pe platforma digitalizată, unde sunt încărcate lucrările. Evaluarea se face pe laptop/calculator, în baza unui borderou digital introdus anterior repartizării lucrărilor către profesorii evaluatori. 

Folosirea platformei de evaluare digitalizată permite repartizarea aleatorie a lucrărilor. Astfel, doi evaluatori ai aceleiași lucrări vor fi nu doar din școli diferite, ei pot fi și din județe diferite. Funcțiile platformei permit, la finalul evaluării fiecărei lucrări, cumularea punctajelor și descărcarea automată a borderourilor de evaluare.

2. Evaluarea digitalizată afectează desfășurarea probelor scrise pentru candidați?

Nu. Pentru candidați singura diferență este că nu se mai secretizează lucrările. Acestea sunt secretizate automat, în momentul în care sunt scanate.

3. Cum se gestionează situația în care conexiunea la internet nu funcționează conform cerințelor impuse, în momentul scanării lucrărilor?

Procedurile de lucru prevăd soluții pentru situațiile în care conexiunea la internet nu funcționează, inclusiv, dacă este nevoie, scanarea lucrărilor în alt centru de examen sau la nivelul comisiei județene/a municipiului București.

4. Ce măsuri se iau în cazul în care platforma de scanare întâmpină dificultăți tehnice?

Resursele necesare pentru funcționarea platformei (puterea de calcul și capacitatea de stocare) sunt asigurate de parteneri instituționali. În situația puțin probabilă în care se produc blocaje, se va interveni în timp real pentru suplimentarea resurselor sau identificarea și rezolvarea oricărei probleme.

5. Ce se întâmplă dacă lucrarea unui elev nu este scanată corect și profesorul nu o verifică înainte de a o încărca pe platformă?

Elevul va fi prezent la scanarea propriei lucrări. Dacă vor exista cazuri de scanări incomplete sau erori, sunt prevăzute mecanisme ce vor permite remedierea situației.

6. Cum trebuie gestionată situația în care un exercițiu lipsește de pe pagina de evaluare din cauza unei scanări incomplete?

Profesorul evaluator are posibilitatea, la identificarea unei lucrări scanate eronat, să semnaleze în platformă acest lucru (prin folosirea butonului „Marcare scanare necorespunzătoare”). În acest caz, lucrarea se scanează din nou și se încarcă în platformă. ț

7. Cum se procedează în cazul în care nu sunt scanate toate paginile unei lucrări, iar una dintre acestea conține informații esențiale pentru evaluare?

În platformă există informații privind numărul total de pagini pentru fiecare lucrare. Dacă există neconcordanțe între numărul real de pagini și numărul de pagini scanate, lucrarea va fi scanată din nou.

8. A fost luată în considerare situația în care elevii au un scris mai mic și profesorii întâmpină dificultăți în examinarea acestor lucrări?

Platforma oferă posibilitatea de redimensionare a imaginii (zoom in/out). Din acest punct de vedere, este chiar o opțiune de accesibilitate, care în modul clasic de evaluare nu exista. Lucrarea poate fi mărită atât cât este necesar, iar rezoluția de scanare permite acest lucru.

9. Procesul de evaluare digitalizată afectează criteriile de evaluare/baremele, tipurile de subiecte sau timpul de lucru al candidaților?

Nu. Procesul de evaluare digitalizată nu implică schimbări în ceea ce privește criteriile de evaluare/baremele și tipurile de subiecte pentru probele scrise ale examenelor, nici timpul de lucru al candidaților.

10. Cum se gestionează discrepanțele de notare între profesori în situația în care evaluările anterioare permiteau discuții între cadrele didactice, iar acum fiecare profesor corectează independent?

Conform metodologiilor existente, evaluarea se realizează individual, nu prin „discuții între cadrele didactice”. În situația în care diferențele de notare între evaluatori sunt mai mari de 1 punct, platforma identifică aceste lucrări și le repartizează automat altor doi evaluatori. După a doua evaluare, se elimină nota cea mai mare și cea mai mică și se face media notelor rămase. Platforma semnalează, de asemenea, diferențele de notare între evaluatori la itemii obiectivi și are implementată soluție tehnică de eliminare a acestora. 

11. Există un proces de pregătire și formare pentru profesori în utilizarea platformei de evaluare digitalizată?

Da. La nivelul fiecărui centru de examen se fac pregătiri pentru derularea procesului de evaluare digitalizată. Totodată, au fost elaborate și transmise ghiduri pentru fiecare rol de utilizator din platformă.

12. Există o politică privind protecția datelor personale ale elevilor în contextul evaluării digitalizate? Cum sunt asigurate confidențialitatea și securitatea informațiilor?

Pentru evaluarea digitalizată se folosesc scanere distribuite și instalate în fiecare centru de examen. Lucrările sunt scanate în sala de examen, la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți. Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, nemaifiind necesar a fi făcută de către candidați/profesorii asistenți. Ulterior, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații. 

13. Care sunt beneficiile implementării evaluării digitalizate a lucrărilor de la probele scrise din cadrul examenelor naționale?

eliminarea birocrației (borderourile individuale de notare, precum și cele finale sunt generate automat, odată cu finalizarea evaluării); reducerea timpului de lucru destinat evaluării; transmiterea, în mod automat și aleatoriu, către alți doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferența dintre notele acordate de cei doi evaluatori inițiali este mai mare de un punct; scăderea riscului erorii umane în privința: calculului notei finale, acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, introducerii notelor de pe lucrare în calculator, în vederea afișării rezultatelor.

Informațiile inserate aici pot fi consultate și documentul atașat (în format pdf).

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Reforme majore în domeniile educației și cercetării, conform Programului de Guvernare 2025 – 2028
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Forumul Național al Bunelor Practici în Educație – prima conferință națională organizată în cadrul proiectului „Reglementări noi pentru un Curriculum Relevant și Educație Deschisă” – RECR
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
O R D I N nr. 4.350/2025 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Apel pentru înființarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de școli-pilot în anul școlar 2025 – 2026
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: O R D I N privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Înscrieri pentru „Into Change Award”, premiu destinat grupurilor de cercetare europene
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

Untitled 9@1024x 100 1
Noul Spital de Pneumoftiziologie „Marius Nasta” – 92% din structură realizată în numai 11 luni. Se poate!
Comunicate MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
dezvoltare
Peste 107 milioane de lei pentru proiecte finanțate prin PNRR
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
educatie
România lansează hubul național de inteligență artificială – un proiect de excelență posibil prin îndeplinirea de către ANC a condiției favorizante 1.1 privind guvernanța specializării inteligente
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
dezvoltare
Prima propunere a Ministerului Dezvoltării pentru reducerea costurilor administrative
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
justitie
Comunicat de presă privind extrădarea cetățeanului român Ionuț Mircea Costea, 24 iunie 2025
Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI
educatie
Întâlnire între ministrul Daniel David și Frederick Kempe, președinte și director executiv al Atlantic Council, SUA (Washington)
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI

S-ar putea sa-ti placa si...

Untitled 9@1024x 100 1
MINISTERUL SĂNĂTĂȚIIŞtiri

ASIGURAREA ACCESULUI LA SERVICII DE SĂNĂTATE ÎN REGIM AMBULATORIU PENTRU POPULAȚIA DIN REGIUNEA NORD VEST PRIN DOTAREA CU APARATURĂ DE ÎNALTĂ PERFORMANȚĂ

03/10/2024 280
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Semnarea Acordului româno-elvețian privind consolidarea sistemului românesc de educație şi formare profesională duală (VET)

21/02/2025 191
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

[Consultare publică] Listele cuprinzând propunerile comitetelor de selecție pentru componența nominală a CNATDCU (mandatul 2024 – 2028)

01/08/2024 229
finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

Rezultatele ultimei tranzacții a României pe piețele externe de capital din anul 2024

27/09/2024 303
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Nu am găsit pagina

04/10/2024 234
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

[ANUNȚ] Dezbatere (ședință online/sistem videoconferință) privind proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal

04/03/2025 227
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Prelungire apel „Program de formare a cadrelor didactice din liceele cu profil agricol”

30/09/2024 219
finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

MF continuă despăgubirea cetățenilor care dețin “CEC-uri cu limită de sumă“ pentru achiziţionarea de autoturisme DACIA

20/05/2025 152
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?