Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

finante

Participarea Ministrului Finanțelor la ECOFIN: România cere eficiență, transparență și reguli moderne în arhitectura economică și financiară a UE

Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR 12/12/2025
educatie

Lansarea proiectului ConsEDU – Practici transformaționale în consilierea și orientarea carierei

MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri 12/12/2025
educatie

Mesajul ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, cu privire la etapele parcurse în discuțiile cu Comisia Europeană pentru suplimentarea burselor studențești și cu privire la alte aspecte fiscal-bugetare

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 11/12/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Ştiri > MINISTERUL EDUCAŢIEI > [INFOGhid] Evaluarea digitalizată: întrebări și răspunsuri
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

[INFOGhid] Evaluarea digitalizată: întrebări și răspunsuri

Oficiale
Ultima actualizare: 14/03/2025 13:36
Autor Oficiale 257
Distribuie
Distribuie

0:00

În anul 2024, evaluarea digitalizată a fost extinsă la toate examenele naționale (evaluare națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, bacalaureat, examenul de ocupare a posturilor didactice și definitivat).

În contextul simulărilor examenelor naționale din perioada următoare (EN VIII și bacalaureat), am sintetizat mai jos, sub formă de întrebări și răspunsuri, informații de bază privind derularea acestui proces. 

1. Cum se desfășoară procesul de evaluare digitalizată?

La sfârșitul probei, lucrările scrise ale candidaților sunt scanate, apoi încărcate pe platforma de evaluare digitalizată. Pentru scanare, fiecare sală de clasă în care se desfășoară probe scrise este dotată cu scanner. În baza conturilor individuale create anterior, profesorii evaluatori au acces pe platforma digitalizată, unde sunt încărcate lucrările. Evaluarea se face pe laptop/calculator, în baza unui borderou digital introdus anterior repartizării lucrărilor către profesorii evaluatori. 

Folosirea platformei de evaluare digitalizată permite repartizarea aleatorie a lucrărilor. Astfel, doi evaluatori ai aceleiași lucrări vor fi nu doar din școli diferite, ei pot fi și din județe diferite. Funcțiile platformei permit, la finalul evaluării fiecărei lucrări, cumularea punctajelor și descărcarea automată a borderourilor de evaluare.

2. Evaluarea digitalizată afectează desfășurarea probelor scrise pentru candidați?

Nu. Pentru candidați singura diferență este că nu se mai secretizează lucrările. Acestea sunt secretizate automat, în momentul în care sunt scanate.

3. Cum se gestionează situația în care conexiunea la internet nu funcționează conform cerințelor impuse, în momentul scanării lucrărilor?

Procedurile de lucru prevăd soluții pentru situațiile în care conexiunea la internet nu funcționează, inclusiv, dacă este nevoie, scanarea lucrărilor în alt centru de examen sau la nivelul comisiei județene/a municipiului București.

4. Ce măsuri se iau în cazul în care platforma de scanare întâmpină dificultăți tehnice?

Resursele necesare pentru funcționarea platformei (puterea de calcul și capacitatea de stocare) sunt asigurate de parteneri instituționali. În situația puțin probabilă în care se produc blocaje, se va interveni în timp real pentru suplimentarea resurselor sau identificarea și rezolvarea oricărei probleme.

5. Ce se întâmplă dacă lucrarea unui elev nu este scanată corect și profesorul nu o verifică înainte de a o încărca pe platformă?

Elevul va fi prezent la scanarea propriei lucrări. Dacă vor exista cazuri de scanări incomplete sau erori, sunt prevăzute mecanisme ce vor permite remedierea situației.

6. Cum trebuie gestionată situația în care un exercițiu lipsește de pe pagina de evaluare din cauza unei scanări incomplete?

Profesorul evaluator are posibilitatea, la identificarea unei lucrări scanate eronat, să semnaleze în platformă acest lucru (prin folosirea butonului „Marcare scanare necorespunzătoare”). În acest caz, lucrarea se scanează din nou și se încarcă în platformă. ț

7. Cum se procedează în cazul în care nu sunt scanate toate paginile unei lucrări, iar una dintre acestea conține informații esențiale pentru evaluare?

În platformă există informații privind numărul total de pagini pentru fiecare lucrare. Dacă există neconcordanțe între numărul real de pagini și numărul de pagini scanate, lucrarea va fi scanată din nou.

8. A fost luată în considerare situația în care elevii au un scris mai mic și profesorii întâmpină dificultăți în examinarea acestor lucrări?

Platforma oferă posibilitatea de redimensionare a imaginii (zoom in/out). Din acest punct de vedere, este chiar o opțiune de accesibilitate, care în modul clasic de evaluare nu exista. Lucrarea poate fi mărită atât cât este necesar, iar rezoluția de scanare permite acest lucru.

9. Procesul de evaluare digitalizată afectează criteriile de evaluare/baremele, tipurile de subiecte sau timpul de lucru al candidaților?

Nu. Procesul de evaluare digitalizată nu implică schimbări în ceea ce privește criteriile de evaluare/baremele și tipurile de subiecte pentru probele scrise ale examenelor, nici timpul de lucru al candidaților.

10. Cum se gestionează discrepanțele de notare între profesori în situația în care evaluările anterioare permiteau discuții între cadrele didactice, iar acum fiecare profesor corectează independent?

Conform metodologiilor existente, evaluarea se realizează individual, nu prin „discuții între cadrele didactice”. În situația în care diferențele de notare între evaluatori sunt mai mari de 1 punct, platforma identifică aceste lucrări și le repartizează automat altor doi evaluatori. După a doua evaluare, se elimină nota cea mai mare și cea mai mică și se face media notelor rămase. Platforma semnalează, de asemenea, diferențele de notare între evaluatori la itemii obiectivi și are implementată soluție tehnică de eliminare a acestora. 

11. Există un proces de pregătire și formare pentru profesori în utilizarea platformei de evaluare digitalizată?

Da. La nivelul fiecărui centru de examen se fac pregătiri pentru derularea procesului de evaluare digitalizată. Totodată, au fost elaborate și transmise ghiduri pentru fiecare rol de utilizator din platformă.

12. Există o politică privind protecția datelor personale ale elevilor în contextul evaluării digitalizate? Cum sunt asigurate confidențialitatea și securitatea informațiilor?

Pentru evaluarea digitalizată se folosesc scanere distribuite și instalate în fiecare centru de examen. Lucrările sunt scanate în sala de examen, la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți. Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, nemaifiind necesar a fi făcută de către candidați/profesorii asistenți. Ulterior, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații. 

13. Care sunt beneficiile implementării evaluării digitalizate a lucrărilor de la probele scrise din cadrul examenelor naționale?

eliminarea birocrației (borderourile individuale de notare, precum și cele finale sunt generate automat, odată cu finalizarea evaluării); reducerea timpului de lucru destinat evaluării; transmiterea, în mod automat și aleatoriu, către alți doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferența dintre notele acordate de cei doi evaluatori inițiali este mai mare de un punct; scăderea riscului erorii umane în privința: calculului notei finale, acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, introducerii notelor de pe lucrare în calculator, în vederea afișării rezultatelor.

Informațiile inserate aici pot fi consultate și documentul atașat (în format pdf).

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Lansarea proiectului ConsEDU – Practici transformaționale în consilierea și orientarea carierei
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Angajamentul colectiv privind implementarea Schimbului Automat de Informații Disponibile cu Privire la Bunurile Imobile
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
INVITAȚIE LA WEBINAR: Cum pregătim pilotarea planurilor-cadru alternative?
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
A N U N Ț (actualizat): Lansare în transparență a programelor școlare asociate disciplinelor prevăzute în planurile-cadru pentru învățământul liceal (aprobate prin Ordinul de ministru nr. 4.530/2025)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Formulare de preluare a feedbackului (public larg & specialiști) privind programele școlare (învățământ liceal) aflate în proces de transparență
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Evenimente pe canalul de YouTube al ministerului, destinate prezentării programelor școlare pentru învățământul liceal
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

educatie
Poziția Ministerului Educației și Cercetării față de anumite dezinformări din spațiul public
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
mai2
Declarație de presă în contextul misiunilor desfășurate de către structurile Ministerului Afacerilor Interne cu ocazia alegerilor locale parțiale din data de 7 decembrie a.c
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Autoritatea de Supraveghere Financiară și Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova, parteneriat strategic pentru promovarea educației financiare în rândul sportivilor de performanță de peste Prut
Comunicate
Autoritatea de Supraveghere Financiară și Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova, parteneriat strategic pentru promovarea educației financiare în rândul sportivilor de performanță de peste Prut
Comunicate
dezvoltare
Cseke Attila: ”Ministerul Dezvoltării a finalizat cea de-a doua creșă din județul Satu Mare”
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
Autoritatea de Supraveghere Financiară și Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova, parteneriat strategic pentru promovarea educației financiare în rândul sportivilor de performanță de peste Prut
Comunicate

S-ar putea sa-ti placa si...

sanatate
MINISTERUL SĂNĂTĂȚIIŞtiri

Ministerul Sănătății lansează procedura de analiză de piață în vederea realizării proiectului „Servicii proiectare – fazele PT, DE, Asistență tehnică, dotare și execuție lucrări aferente proiectului: „Centrul de Excelență pentru Diagnosticare și Tratament

01/08/2024 242
finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

Reforma vamală la nivelul UE şi revizuirea directivei pentru impozitarea energiei, pe agenda reuniunii Consiliului Ecofin

11/12/2024 258
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

[Consultare publică] Proiect: O R D I N de ministru privind structura anului şcolar 2025 – 2026

12/02/2025 258
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Sinteză din discursul Ministrului Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, în Aula Academiei Române, cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2025

15/01/2025 273
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării: Raportul de diagnostic al educației și cercetării din România. Realizările prezente și implicații pentru noi reforme în domeniu (Raportul QX)

19/05/2025 176
Untitled 9@1024x 100 1
MINISTERUL SĂNĂTĂȚIIŞtiri

Propuneri pentru comisia de observatori a Ministerului Sănătății, la alegerile Colegiului Medicilor din România, atât la nivel local, cât și național.

11/09/2024 258
finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

Acord în Consiliul ECOFIN pe Pachetul TVA în era digitală

05/11/2024 283
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Consultări cu inspectori școlari și directori ai unităților de învățământ preuniversitar din toată țara, inițiate de Ministerul Educației și Cercetării

24/09/2025 181
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?