Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

educatie

Ministerul Educației și Cercetării prioritizează măsurile de răspuns la datele din Raportul ESPAD privind consumul de alcool și alte droguri

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
educatie

Ministerul Educației și Cercetării: Înscrierile pentru programul „Matematică Remedial” sunt deschise până vineri, 31 octombrie 2025 / Să învingem împreună analfabetismul funcțional

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
mai2

Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu prilejul Zilei Armatei României – 25 octombrie 2025

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 25/10/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ > Peste 7.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în primul semestru din 2025
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Peste 7.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în primul semestru din 2025

Oficiale
Ultima actualizare: 25/07/2025 10:32
Autor Oficiale 229
Distribuie
Distribuie

0:00

Bucureşti, 25 iulie 2025 – Specialiștii din cadrul Call Center-ului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au preluat și au soluționat, în primul semestru din 2025, un număr de 7.039 de solicitări venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, în ușoară creștere față de aceeași perioadă din anul precedent. Din analiza apelurilor primite a rezultat faptul că interesul consumatorilor cu privire la piețele financiare nebancare și gradul de informare a acestora se menține pe un trend ascendent.

Peste 90% din consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat mulțumiți de informațiile primite în semestrul I 2025 de la experții Call Center-ului ASF. Acest aspect este reliefat de rezultatul sondajului de opinie realizat pe tema „satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare“. În funcție de punctajul dat la întrebarea Net Promoter Score (ați fost mulțumit de informațiile oferite?, v-au fost utile?), Call Center-ul ASF a obținut un punctaj de 92,27% consumatori mulțumiți pe parcursul primului semestru din acest an.

Evoluția numărului de apeluri primite de Call Center-ul ASF în semestrul I 2025, distribuite pe zone de interes, a înregistrat următoarea dinamică comparativ cu perioada similară din 2024: 

  • Pensii private: 3.258 apeluri, reprezentând 46,29% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 2,32%;
  • Asigurări-reasigurări: 2.396 apeluri, reprezentând 34,04% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 0,33%%;
  • Instrumente și investiții financiare: 171 apeluri, reprezentând 2,43% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 11,86%;
  • Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin): 84 apeluri, reprezentând 1,19% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 17,65%;
  • Alte informații: 1.120 apeluri, reprezentând 15,91%% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 13,13%;
  • Limba engleză: 10 apeluri, reprezentând 0,14% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 41,18%.

Din punct de vedere al timpului de răspuns, peste 85% din apelurile primite au fost soluționate de către specialiștii ASF într-un interval de maximum 5 minute, aproximativ 11% între 5 și 15 minute, iar aproape 3% din apeluri a necesitat un timp de răspuns de peste 15 minute, ca urmare a unor solicitări care au vizat probleme de o complexitate sporită.

Specialiștii din cadrul Serviciului Relații cu Publicul, care gestionează Call Center-ul ASF, au efectuat în primul semestru din 2025 un număr de 1.221 apeluri cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor într-o manieră proactivă, acolo unde s-a constatat că aceștia au avut nevoie de asistență telefonică suplimentară. De asemenea, un număr de 659 de consumatori au beneficiat în semestrul I 2025 de asistență de specialitate la sediul ASF.

Autoritatea de Supraveghere Financiară acordă o atenție deosebită dezvoltării continue a procesului de asistență de specialitate acordată consumatorilor, prin creșterea calitativă a actului de asistență oferită prin intermediul Call Center-ului. Spre exemplu, consumatorul care apelează ASF este identificat din punct de vedere al nivelului de cunoștințe și experiență în domeniul financiar non-bancar, iar apoi îi sunt transmise informațiile solicitate în funcție de pregătirea și experiența sa. Totodată, îi sunt specificate riscurile la care se poate expune în cazul alegerii unor produse financiare neconforme și este sfătuit să adopte decizii investiționale doar atunci când acesta înțelege riscurile asociate și poate susține financiar eventualele pierderi.

Experții Call Center-ului ASF au acordat asistență de specialitate consumatorilor în vederea clarificării tuturor solicitărilor acestora, facilitând accesul nediscriminatoriu la sistemele active de soluţionare a cererilor, a solicitărilor de informaţii şi a petiţiilor. De asemenea, persoanele care au apelat numărul 0800.825.627 au fost consiliate cu privire la modul în care trebuie respectate formalităţile legale privind depunerea şi completarea documentaţiei, în vederea soluţionării tuturor aspectelor prezentate telefonic de către acestea.

Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară poate fi apelat gratuit la  0800.825.627, de luni până joi între orele 8:30 și 17:00, iar vineri de la 8:30 la 14:30.

 

 

*********

Despre Autoritatea de Supraveghere Financiară

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. A.S.F. contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro.

 

 

–
Sursa – AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ – www.asfromania.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
EU Code Week 2025 (informare & formule de implicare)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
INFORMARE PROGRAMUL ANUAL DE LUCRU EU4HEALTH 2025
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Anunț privind organizarea de către CCD București, CCD Buzău, CCD Cluj și CCD Olt a concursului de ocupare a unor posturi de expert formator în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED”
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Apel pentru depunerea de expresii de interes privind investiții în Ucraina
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: ORDIN privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal (minorități, învățământ special, intensiv/bilingv și informatică) – frecvență zi, respectiv învățământul liceal cu frecvență seral/frecvență redusă
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Anunț privind scoaterea la concurs a unor posturi de expert în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED” Cod SMIS: 32102
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

finante
A doua vizită a Ministrului de Finanțe Alexandru Nazare la Washington D.C.
Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR
dezvoltare
Cseke Attila: Am achitat peste 2,5 miliarde de lei pentru lucrări finanțate prin Programul ”Anghel Saligny”
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
educatie
Ministerul Educației și Cercetării prioritizează măsurile de răspuns la datele din Raportul ESPAD privind consumul de alcool și alte droguri
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
educatie
România reia studiile în programele de licență cu dublă specializare din anul universitar 2025 – 2026
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
educatie
Apel de selecție a cadrelor didactice pentru înscrierea în Corpul național al profesorilor pentru „Școala din spital” în anul școlar 2025 – 2026
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
mai2
Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu prilejul Zilei Armatei României – 25 octombrie 2025
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

S-ar putea sa-ti placa si...

justitie
ComunicateMINISTERUL JUSTIȚIEI

Premierea elevilor și studenților câștigători ai concursului de creație grafică cu tema ”Educația juridică”, București, 3 septembrie 2024

03/09/2024 408
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Cercetați pentru trafic de droguri de mare risc

16/02/2025 235

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

18/03/2025 256
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Comunicat de presă

29/04/2025 196
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Operațiunea ,,Ghost Guns”, 131 de percheziții în București și șase județe

04/11/2024 332
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Peste 4.500 de evenimente gestionate de structurile Ministerului Afacerilor Interne

03/05/2025 177
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Declarația domnului secretar de stat Bogdan Despescu în contextul împlinirii unui an de la aderarea României la Spațiul Schengen

31/03/2025 229
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

145 de autori de infracțiuni prinși în flagrant de structurile operative

13/01/2025 258
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?