Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

Autoritatea de Supraveghere Financiară și Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova, parteneriat strategic pentru promovarea educației financiare în rândul sportivilor de performanță de peste Prut

Comunicate 13/12/2025
supravegheref

Soluții favorabile ASF pronunțate în luna noiembrie 2025

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate 13/12/2025
finante

Participarea Ministrului Finanțelor la ECOFIN: România cere eficiență, transparență și reguli moderne în arhitectura economică și financiară a UE

Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR 12/12/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > MINISTERUL EDUCAŢIEI > Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a participat la conferința „Cred în România: încrederea, resursa de care depinde viitorul nostru”
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a participat la conferința „Cred în România: încrederea, resursa de care depinde viitorul nostru”

Oficiale
Ultima actualizare: 24/09/2025 13:37
Autor Oficiale 176
Distribuie
Distribuie

0:00

Marți, 23 septembrie 2025, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a luat parte la conferința „Cred în România: încrederea, resursa de care depinde viitorul nostru”, organizată de Cred în România. La eveniment au participat și Justin Anghel (fondator „Cred în România”), Veronica Savanciuc (președinte Lowe Group), Valeriu Stoica (prof. univ. emerit) și Sever Voinescu (redactor-șef Dilema).

013012013

În acest cadru, ministrul Daniel David a vorbit despre necesitatea unei schimbări de paradigmă în școala românească, subliniind că rezultatele mixte ale sistemului nu pot ascunde provocările majore cu care acesta se confruntă:

„Vedem și luminile  – sunt  profesori dedicați, sunt olimpici, sunt oameni ai educației de succes -, dar nu putem avea un sistem public care să producă spre 50% analfabetism funcțional (incluzând și abandonul școlar) și să spunem că preferăm să privim mai ales partea pozitivă. Ambele părți trebuie privite realist. Este clar că avem nevoie de o schimbare de paradigme, așa cum am spus. S-a atins o limită maximă de admisibilitate, nu mai putem face dezvoltări în vechile paradigme.”

Un alt element central al intervenției a vizat programul național de educație remedială, o formulă de intervenție și sprijin pentru elevi.

„Ce înseamnă remedial? Înseamnă că după ce au fost transferate o serie de competențe, se lucrează cu acei copii pentru a le consolida, se lucrează cu cei care nu le-au dobândit pentru a corecta acel lucru și, foarte important, copiii sunt învățați cum să folosească acele competențe în viața de zi cu zi, inclusiv să le dezvolte pentru performanță.”

De asemenea, testările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor include – pentru prima dată – itemi de tip PISA, care evaluează capacitatea elevilor de a aplica cunoștințele în situații de viață reală:

„Am introdus în testările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu doar itemi din programă, ci și itemi prin care acele cunoștințe sunt utilizate în viața de zi cu zi, extinzând inclusiv posibilitatea de a testa mai multe competențe. În final, acestea trebuie să ajute școala și elevii pentru o educație cât mai personalizată și eficientă.”

În discursul său, ministrul a atras atenția și asupra faptului că transferul de competențe către elevi trebuie să fie complet, incluzând cunoștințe declarative, procedurale și valori.

„Insistăm pe cunoștințe declarative, în unele cazuri și pe cunoștințe procedurale, dar foarte mulți uităm valorile. Iar apoi, ne mirăm că avem mulți copii care nu vin cu plăcere la școală. Vin să învețe lucruri, dar nu văd de ce acele lucruri sunt importante pentru ei și pentru viață.”

Referindu-se la tema centrală a conferinței – încrederea -, Daniel David a punctat că aceasta trebuie să fie consolidată prin reguli clare, prin roluri bine definite în educație și prin instituții puternice:

„Elevul și părintele trebuie să fie, alături de profesori, co-creatori ai educației. Asta nu înseamnă că au o contribuție egală sau de același tip cu a profesorului, ci că trebuie să aibă un rol. Problema este că nu am definit clar aceste roluri, iar lipsa de reguli clare generează conflicte și scade încrederea în sistem.”

Tot pentru a întări încrederea, ministrul a punctat cele două proiecte mari de sistem: (1) planurile-cadru alternative, deja aprobate ca model, care implică a coordonare a tuturor oamenilor educației și (2) Pactul pentru Deceniul Educației  și Cercetării/Științei (2026 – 2036), care urmează a fi propus factorului politic, cu cele trei puncte esențiale:

(a) bugetul educației-cercetării este în fiecare an mai mare decât anul trecut;

(b) marile paradigme trebuie să corespundă unor practici-repere UE/OECD, tinzând mereu spre cele mai bune practic și

(c) cele două domenii ale cunoașterii – cercetarea/știința (generarea cunoașterii) și educația (diseminare cunoașterii) – trebuie menținute în aceeași autoritate, pentru o bună coordonare în transformarea țării într-o societate bazată pe cunoaștere.

În final, ministrul Daniel David a arătat că aceste direcții de reformă – educația remedială, noile testări, reforma curriculară și asumarea valorilor – pot aduce în 4-5 ani rezultate vizibile în reducerea analfabetismului funcțional și în creșterea relevanței școlii pentru elevi și pentru societate:

„Dacă implementăm consecvent aceste măsuri, în 4-5 ani putem să reducem semnificativ analfabetismul funcțional. Luminile vor fi mai puternice și vom putea vorbi despre o școală modernă, conectată la nevoile reale ale elevilor și ale societății.”

 

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Lansarea proiectului ConsEDU – Practici transformaționale în consilierea și orientarea carierei
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Angajamentul colectiv privind implementarea Schimbului Automat de Informații Disponibile cu Privire la Bunurile Imobile
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
INVITAȚIE LA WEBINAR: Cum pregătim pilotarea planurilor-cadru alternative?
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
A N U N Ț (actualizat): Lansare în transparență a programelor școlare asociate disciplinelor prevăzute în planurile-cadru pentru învățământul liceal (aprobate prin Ordinul de ministru nr. 4.530/2025)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Formulare de preluare a feedbackului (public larg & specialiști) privind programele școlare (învățământ liceal) aflate în proces de transparență
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Evenimente pe canalul de YouTube al ministerului, destinate prezentării programelor școlare pentru învățământul liceal
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

supravegheref
Soluții favorabile ASF pronunțate în luna noiembrie 2025
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate
mai2
Declarație de presă în contextul misiunilor desfășurate de către structurile Ministerului Afacerilor Interne cu ocazia alegerilor locale parțiale din data de 7 decembrie a.c
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Autoritatea de Supraveghere Financiară și Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova, parteneriat strategic pentru promovarea educației financiare în rândul sportivilor de performanță de peste Prut
Comunicate
dezvoltare
Cseke Attila: ”Ministerul Dezvoltării a finalizat cea de-a doua creșă din județul Satu Mare”
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
finante
Participarea Ministrului Finanțelor la ECOFIN: România cere eficiență, transparență și reguli moderne în arhitectura economică și financiară a UE
Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR
supravegheref
Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate

S-ar putea sa-ti placa si...

mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Peste 4.200 de misiuni desfășurate de structurile MAI pentru protecția cetățenilor

01/05/2025 225
educatie
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Informare privind desfășurarea probelor scrise din prima sesiune a examenului național de bacalaureat 2025

08/06/2025 196
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Percheziții ale polițiștilor capitalei într-un dosar de folosirea abuzivă a funcției în scop sexual și agresiune sexuală

04/09/2024 370

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

24/03/2025 332
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

#MAIdigital: SEAP a fost interconectat cu HUB-ul de servicii al MAI

03/08/2024 290
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

Aproape 25 de milioane de lei pentru trasee cicloturistice finanțate prin PNRR

28/11/2025 206
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Cetățean străin depistat în timp ce a încălcat măsurile dispuse prin control judiciar

01/03/2025 239
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

Ministrul Cseke Attila: Am inaugurat astăzi cea mai mare investiție din ultimii 35 de ani din Satu Mare

30/05/2025 200
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?