Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

Autoritatea de Supraveghere Financiară și Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova, parteneriat strategic pentru promovarea educației financiare în rândul sportivilor de performanță de peste Prut

Comunicate 13/12/2025
supravegheref

Soluții favorabile ASF pronunțate în luna noiembrie 2025

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate 13/12/2025
finante

Participarea Ministrului Finanțelor la ECOFIN: România cere eficiență, transparență și reguli moderne în arhitectura economică și financiară a UE

Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR 12/12/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > MINISTERUL EDUCAŢIEI > Lansarea raportului internațional privind participarea României la TALIS 2024 – OECD
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Lansarea raportului internațional privind participarea României la TALIS 2024 – OECD

Oficiale
Ultima actualizare: 07/10/2025 15:34
Autor Oficiale 156
Distribuie
Distribuie

0:00

Raportul Internațional TALIS (OECD) dedicat Studiului Internațional privind Procesul de Predare-Învățare 2024* a fost lansat astăzi, 7 octombrie 2025.

România a participat, în perioada 2020 – 2025, la pregătirea și administrarea TALIS 2024 sub coordonarea Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare (CNCE, ex-CNPEE), în conformitate cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1400/2022. Taxa de participare a fost achitată cu sprijinul Comisiei Europene prin Programul Erasmus+.

Pentru România, Consorțiul internațional care a manageriat TALIS 2024 a selectat, în conformitate cu metodologia OECD pentru acest studiu, 216 unități de învățământ, din cadrul acestora fiind stabilit un eșantion de 4.000 de profesori, reprezentativ la nivel național. Administrarea s-a realizat pe baza chestionarelor de opinie (având conținut diferit pentru cele două categorii de respondenți: profesori și directori ai școlilor selectate). În România, chestionarele s-au administrat în format online. Deși durata completării chestionarului este de 45-60 de minute, respondenții au avut posibilitatea accesării acestui instrument de evaluare în mai multe sesiuni, într-o manieră flexibilă, fără presiunea încadrării într-un timp dat. 

Toate informațiile colectate sunt tratate anonim și confidențial. Profesorii, școlile, directorii școlilor participante nu pot fi identificați în rapoartele care valorifică rezultatele studiului.     

TALIS 2024 abordează următoarele aspecte de politică educațională:

  • modul în care se desfășoară recrutarea, selecția și pregătirea profesorilor;

  • aspecte legate de dezvoltarea profesională – modalități de organizare, tipologia profesorilor participanți, posibile bariere în calea accesării formelor de dezvoltare profesională disponibile;

  • aspecte legate de activitatea profesorilor la clasă și tipul de feedback pe care îl primesc pentru a-și îmbunătăți activitatea;

  • modul în care politicile și practicile implementate la nivelul școlii influențează mediul de învățare și impactul acestora asupra activității profesorilor;

  • aspecte referitoare la satisfacția profesională a profesorilor și a directorilor.

Raportul prezentat astăzi este structurat pe 7 capitole:

  • Capitolul 1 oferă o imagine de ansamblu asupra forței de muncă din domeniul educației și a modului în care aceasta a evoluat ca răspuns la contextele în schimbare.

  • Capitolul 2 prezintă o sinteză a rezultatelor profesionale ale cadrelor didactice, analizează profilul profesorilor cu cele mai mari șanse de evoluție în carieră și investighează relația dintre nevoile profesionale ale acestora și performanțele obținute.

  • Capitolul 3 evidențiază cerințele cu care se confruntă profesorii, adesea ca răspuns la contextele lor în schimbare.

  • Capitolul 4 analizează accesul și participarea profesorilor la oportunități de învățare, evidențiind rolul acestora ca factori determinanți ai progresului și performanței profesionale.

  • Capitolul 5 reliefează autonomia și oportunitățile de leadership experimentate de profesori și modul în care aceste resurse se raportează la rezultatele lor profesionale.

  • Capitolul 6 explorează relațiile profesionale ale profesorilor, inclusiv interacțiunile lor cu directorii școlilor, cu colegii, cu elevii și cu părinții/tutorii. Sunt explorate modalitățile în care leadership-ul colaborativ, colegialitatea și angajamentul cu familiile contribuie la susținerea comunităților școlare și modul în care aceste relații sunt legate de rezultatele profesionale ale profesorilor.

  • Capitolul 7 descrie intențiile de carieră ale profesorilor, care sunt strâns legate de rezultatele lor profesionale. Acesta examinează resursele personale și profesionale, cum ar fi motivația, condițiile de angajare și statutul social și modul în care acestea se raportează la modelele de continuitate sau de ieșire din sistemul de învățământ.

Mai multe informații sunt disponibile aici (în limba engleză), respectiv aici ► Country Note (tradusă în limba română).

*** Studiul Internațional privind Procesul de Predare-Învățare (Teaching and Learning International Study – TALIS), inițiat de către Organizația de Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), aflat deja la a patra rundă, TALIS 2024, este cel mai amplu și mai aprofundat studiu internațional care se concentrează asupra condițiilor de lucru ale cadrelor didactice și asupra mediului educațional din unitățile de învățământ din peste 50 de țări de pe 5 continente. În același timp, studiul reprezintă o ocazie pentru profesori și directori de a contribui la analiza sistemului educațional și la dezvoltarea politicii educaționale din fiecare țară participantă. Analiza transnațională elaborată la final oferă țărilor participante posibilitatea de a identifica situații comune și de a descoperi exemple de bune practici ce ar putea fi adoptate.

BIROUL DE PRESĂ

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Lansarea proiectului ConsEDU – Practici transformaționale în consilierea și orientarea carierei
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Angajamentul colectiv privind implementarea Schimbului Automat de Informații Disponibile cu Privire la Bunurile Imobile
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
INVITAȚIE LA WEBINAR: Cum pregătim pilotarea planurilor-cadru alternative?
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
A N U N Ț (actualizat): Lansare în transparență a programelor școlare asociate disciplinelor prevăzute în planurile-cadru pentru învățământul liceal (aprobate prin Ordinul de ministru nr. 4.530/2025)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Formulare de preluare a feedbackului (public larg & specialiști) privind programele școlare (învățământ liceal) aflate în proces de transparență
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Evenimente pe canalul de YouTube al ministerului, destinate prezentării programelor școlare pentru învățământul liceal
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

dezvoltare
Peste 61 de milioane de lei pentru lucrări finanțate prin PNRR
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
finante
Titlurile de stat Tezaur vor continua și în luna cadourilor cu dobânzi de până la 7,40%
Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR
supravegheref
Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate
finante
Participarea Ministrului Finanțelor la ECOFIN: România cere eficiență, transparență și reguli moderne în arhitectura economică și financiară a UE
Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR
educatie
Poziția Ministerului Educației și Cercetării față de anumite dezinformări din spațiul public
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
mai2
Declarație de presă privind misiunile structurilor MAI în contextul alegerilor locale parțiale – ora 13.00
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

S-ar putea sa-ti placa si...

mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Percheziții ale Poliției Române și Ministerului Public, pentru combaterea criminalității

21/10/2024 300
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Efectivele Ministerului Afacerilor Interne au intervenit, pentru protejarea cetățenilor la peste 4.000 de evenimente

12/11/2024 256
educatie
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Ministerul Educației și Cercetării lansează o campanie de promovare a performanțelor realizate de cercetătorii români

24/03/2025 276
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

A fost finalizată cea de-a doua creșă în județul Prahova

17/07/2025 215
educatie
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Institutul de Științe ale Educației a publicat studiul „Evaluarea Programului «Săptămâna verde»”

14/07/2025 232

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

16/03/2025 431
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

Mecanismul de adoptare a zonelor cu nivel scăzut de emisii, în atenția Ministerului Dezvoltării

02/08/2024 153
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

ANUNȚ DE PRESĂ

28/10/2025 206
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?