Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

supravegheref

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate 01/11/2025
educatie

Mesajul ministrului Educației și Cercetării în cadrul reuniunii UNESCO „Transforming Tomorrow Today: Ministerial Dialogue on the Skills needed for a Sustainable Future”

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 31/10/2025
dezvoltare

Peste 26 de milioane de lei pentru lucrări finanțate prin PNRR

Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII 31/10/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > MINISTERUL EDUCAŢIEI > Mesajul ministrului Educației și Cercetării în cadrul reuniunii UNESCO „Transforming Tomorrow Today: Ministerial Dialogue on the Skills needed for a Sustainable Future”
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Mesajul ministrului Educației și Cercetării în cadrul reuniunii UNESCO „Transforming Tomorrow Today: Ministerial Dialogue on the Skills needed for a Sustainable Future”

Oficiale
Ultima actualizare: 31/10/2025 22:34
Autor Oficiale 174
Distribuie
Distribuie

0:00

Astăzi, 31 octombrie 2025, ministrul Daniel David a participat la Reuniunea ministerială la nivel înalt UNESCO  – Transforming Tomorrow Today: Ministerial Dialogue on the Skills needed for a Sustainable Future (Samarkand).

Mesajul privind demersurile din țară legate de această temă, în esență, este sintetizat în continuare (sâmbătă, 1 noiembrie 2025, ministrul Daniel David va susține Declarația Națională cu referire la educație-cercetare, acest mesaj urmând să fie, de asemenea, prezentat public).

«Bună ziua tuturor,

Încep prin a spune că, rațional vorbind, viitorul nu este predeterminat, astfel încât cel mai bun mod de a-l prezice este acela de a-l crea în prezent.  Trei lucruri aș puncta în demersurile României în acest sens, care ar putea să fie de interes și la nivel internațional.

1. Cred că trebuie să fim mai atenți la cum discutăm despre ce facem în educație. Abordarea bazată pe dovezi trebuie dusă nu doar în zona politicilor publice și a practicilor educaționale, ci și asupra conceptelor fundamentale. Astfel, unii discută despre competențe, alții despre abilității, multe detaliate apoi în rezultate ale învățării, fără o înțelegere clară a relațiilor dintre acestea (competencies vs. skills). Ca un specialist în psihologie–științe cognitive, cred că focalizarea pe competente, definite printr-o structură triadică în fiecare unitate de învățare, este calea prin care putem avea impact educațional eficient asupra minții și comportamentelor oamenilor. Structura triadică trebuie să conțină obligatoriu, cu ponderi diferite de la un domeniu la altul: (1) cunoștințe declarative (ce știi să spui despre lume – knowing what/knowledge), ca modalitate de a avea sensuri/semnificații sănătoase și ca antidot la pseudoștiință și manipulare, (2) cunoștințe procedurale (ce știi să faci – knowing how/skills), pentru integrare eficientă pe piața muncii și în societate și (3) valori (de ce sunt importante cunoștințele – attitudes). Este de preferat să formăm astfel de structuri triadice în aceeași unitate de învățare. Dacă sunt  formate în unități de învățare diferite, acestea trebuie conectate ulterior în structura triadică pentru a avea relevanță, stabilitate și efect. Greșelile pe care le facem se referă la faptul că exagerăm o componentă sau alta în disprețul specificului domeniului (așa ajungem la prea multă teorie care „nu ne folosește”, prea multă practică care „ne limitează dezvoltarea/explorarea”), inclusiv că adesea ignorăm valorile și/sau că nu reușim să generăm structura triadică, copiii devenind astfel neinteresați de educație, limitați în ceea ce au dobândit, mulți ajungând ușor chiar într-o zona de analfabetism funcțional.

2. Trăim astăzi în a V-a revoluție industrială, caracterizată de integrarea fizic-cyber și de accesibilitatea informațiilor, mai ales prin intermediul internetului. Informațiile se află astăzi la un click de buton! Dar informațiile devin cunoaștere doar prelucrate critic de mintea umană. Așadar, gândirea critică devine un mecanism transversal fundamental al educației moderne. În plus, acum este important ca în cadrul competențelor formate să nu avem doar cunoștințe, ci și modalitatea științifică de generare a lor. Acesta este un model dominant mai ales în învățământul superior (educație prin cercetare-știință), dar trebuie treptat adaptat în forme adecvate și la nivelul învățământului preuniversitar. În acest fel, când pseudoștiința va spune că A este adevărat, omul educat nu va spune doar că este greșit și că B este adevărat, ci va ști și va explica de ce.

3. În fine, la întrebarea ce competențe ne vor ajuta pentru viitor, cred că demersul european focalizat pe cele opt competențe-cheie este unul adecvat pentru a face față unui viitor complex. Deși competențele de limbă și de numerație sunt fundamentale, în primii ani de școală trebuie dezvoltare toate cele opt competențe-cheie, specializările urmând să vină ulterior (ex.: prin demersuri vocaționale de la nivel de gimnaziu, specializările de la nivel de liceu și continuarea specializărilor în învățământul superior).

Așadar, în concluzie, viitorul se prezice cel mai bine creându-l în prezent, accentuând abordarea bazată pe dovezi, interacțiunea educație-știință și flexibilitatea și diversitatea competențelor.»

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

supravegheref
Interviu Gabriel Avrămescu, Prim-vicepreședinte ASF: ASF pregăteşte piaţa de capital pentru viitor: investitori mai numeroşi, reguli mai simple, mai multă transparenţă
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Ştiri
educatie
EU Code Week 2025 (informare & formule de implicare)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
INFORMARE PROGRAMUL ANUAL DE LUCRU EU4HEALTH 2025
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Anunț privind organizarea de către CCD București, CCD Buzău, CCD Cluj și CCD Olt a concursului de ocupare a unor posturi de expert formator în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED”
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Apel pentru depunerea de expresii de interes privind investiții în Ucraina
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: ORDIN privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal (minorități, învățământ special, intensiv/bilingv și informatică) – frecvență zi, respectiv învățământul liceal cu frecvență seral/frecvență redusă
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

finante
FIDELIS 10: Dobânzi de până la 7,95% și 20 de ediții în parteneriat cu RockFM
Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR
educatie
Mesajul ministrului Daniel David cu prilejul ceremoniei aniversare a universităților ieșene
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
mai2
Intervenția Viceprim-ministrului și ministru al Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, în cadrul evenimentului organizat cu ocazia Zilei Naționale a Republicii Turcia
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
dezvoltare
Plăți de aproape 223 de milioane de lei pentru lucrări finanțate prin PNRR
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
mai2
Comunicat de presă
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
finante
Costul de finanțare al statului pe termen lung în lei scade pentru prima dată în acest an sub 7%, cel mai mic cost de împrumut anul acesta
Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR

S-ar putea sa-ti placa si...

mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Aproape 44.000 de verificări au fost efectuate cu aplicația eDAC pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale

08/02/2025 212
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Invitație de presă

22/12/2024 206
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Arestați pentru trafic de droguri de mare risc

05/09/2024 455
finante
ComunicateMINISTERUL FINANŢELOR

Guvernul alocă 2 miliarde lei pentru serviciile medicale și 300 milioane lei pentru sprijinirea mediului de afaceri

01/08/2024 308
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Aproape 1.500 de situații de urgență gestionate de angajații MAI, în ultimele 24 de ore

01/10/2024 285
educatie
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Informare de presă: prezență simulare probe scrise examen național bacalaureat 2025

24/03/2025 195
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Rezultate înregistrate la frontieră în ultimele 24 de ore

08/01/2025 226

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

20/03/2025 236
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?