Am numit de curând Comisia Națională de Coordonare a Programului de pilotare sistemică de planuri-cadru în învățământul liceal.
Componența ei reflectă o diversitate importantă de experiență profesională. Membrii provin din diferite paliere ale sistemului de învățământ și din domenii complementare, sunt cercetători în pedagogie și politici curriculare din universități de prestigiu din țară și străinătate și din organizații internaționale, sunt experți în design curricular, pionieri ai pilotării în învățământul liceal, specialiști în leadership și management. Cred că această combinație de perspective asigură o abordare bine fundamentată în coordonarea programului de pilotare.
Rolul comisiei este dincolo de a evalua cu „da” sau „nu” un proiect, este acela de a acorda îndrumare și asistență liceelor care vor dori mai multă flexibilitate și mai multă autonomie în a-și adapta oferta educațională la specificul local, la interesele elevilor și la resursele umane și de infrastructură disponibile. Regăsim în comisie oameni cu experiența directă a unor modele curriculare de succes din Statele Unite, Australia, Țările Nordice, sau modelul Bacalaureatului Internațional, prin urmare, liceele care vor să piloteze arhitecturi curriculare descentralizate, vor găsi în această comisie nu un corp de control, ci un partener de discuție autentic, care să-i sprijine și să-i îndrume spre modele care dau rezultate.
Urmează ca în perioada următoare comisia să se întrunească și să stabilească procedura și calendarul pentru demararea pilotării.
Prof. univ. dr. psih. Daniel DAVID
Ministrul Educației și Cercetării
Membru al Academiei Române (m.c.) și al Academiei Europene
–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro