Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

justitie

29 iunie – „Ziua personalului din sistemul administrației penitenciare”

Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI 29/06/2025
educatie

Întâlnire între ministrul Daniel David și Frederick Kempe, președinte și director executiv al Atlantic Council, SUA (Washington)

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 29/06/2025
justitie

Participarea Ministrului Justiției, domnul Radu Marinescu, la Conferința Profesională „Drept și Digitalizare: Perspective și Provocări”, 28 iunie 2025

Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI 28/06/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Ştiri > MINISTERUL EDUCAŢIEI > [DOCUMENT] Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

[DOCUMENT] Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani

Oficiale
Ultima actualizare: 26/08/2024 17:33
Autor Oficiale 354
Distribuie
Distribuie

0:00

rfidt pic

(click pe imagine pentru a consulta/citi documentul)

Ce sunt Reperele Fundamentale privind Învățarea și Dezvoltarea Timpurie (RFIDT)?

Reperele Fundamentale privind Învățarea și Dezvoltarea Timpurie (RFIDT) reprezintă un set de enunțuri ce reflectă așteptările privind ceea ce ar trebui copiii să știe și să fie capabili să facă.

Acestea sunt definite pentru a sprijini creșterea și dezvoltarea copiilor de la naștere până la 7 ani, atât în mediul familial, cât și în cadrul altor servicii de îngrijire și educație timpurie.

Aceste așteptări au ca repere atât cercetările și noile teorii privind dezvoltarea copilului generate de psihologie, neuropsihologie, științele educației (în ansamblu), cât și valorile naționale pe care dorim să le transmitem și să le promovăm începând cu educația timpurie.

Reperele… reprezintă și o resursă, un document care informează educatorii, părinții și, în general, toți adulții care participă la creșterea, îngrijirea, dezvoltarea și educația copiilor asupra așteptărilor pe care le pot avea față de aceștia în perioada copilăriei.

Ele reflectă finalitățile acțiunilor noastre, ne orientează și ne ajută să ne adaptăm practicile în acord cu specificul dezvoltării în această perioadă a vieții, abordând holistic toate domeniile dezvoltării copilului. Întrucât există diferențe individuale importante între ritmurile de dezvoltare ale copiilor, aceste repere sunt flexibile, permițând mici variații de la copil la copil. Însă, prin formularea lor, ele orientează adulții în procesul de participare și sprijinire a creșterii și dezvoltării normale și depline a copilului.

Pentru cadrele didactice, formularea RFIDT reprezintă un punct de referință în organizarea și proiectarea activităților din unitățile de educație timpurie. Ele au o funcție diagnostică numai la nivel de grup de copii, și nu la nivel individual și au ca scop evaluarea nivelului la care se situează toți copiii dintr-o grupă de creșă, grădiniță sau clasă pregătitoare, din întregul sistem pe fiecare din domeniile precizate în document.

Pentru cadrul didactic, observarea copiilor în baza RFIDT are ca scop conturarea unui profil al grupei de copii pentru a vedea care sunt domeniile de dezvoltare mai puțin solicitate prin activitățile desfășurate în grădiniță și, în acest mod, a interveni în proiectarea viitoarelor activități. RFIDT reprezintă punctul de plecare în elaborarea unui întreg sistem de standarde privind resursele umane, serviciile oferite și politicile publice privind educația, îngrijirea și protecția copilului de la naștere la 7 ani.

Scopul principal al actualizării acestor repere este acela de a oferi un cadru comun de referință în abordarea integrată a copilului prin toate serviciile de sănătate, îngrijire, protecție și educație care îl deservesc. RFIDT reflectă o anumită perspectivă asupra copilului și asupra dezvoltării sale, care, prin adoptarea ei de către toți cei implicați, va permite îmbunătățirea serviciilor destinate copiilor în perioada timpurie și monitorizarea sistematică a progreselor realizate

IMPORTANT!

Reperele Fundamentale în Învățarea și Dezvoltarea Timpurie a Copilului:

  • NU REPREZINTĂ un ghid exhaustiv al dezvoltării copilului și nu trebuie considerate ca o listă de comportamente ce servește drept parcurs fix al dezvoltării copilului.

  • NU REPREZINTĂ un instrument de evaluare, „diagnosticare” a copilului, ele orientează conținutul instrumentelor de evaluare, fără a le înlocui. De asemenea, pot fi utilizate ca o bază pentru observarea copiilor și realizarea unui profil al grupei de copii în privința domeniilor de dezvoltare care au fost mai mult solicitate prin activitățile realizate de cadrul didactic.

  • NU REPREZINTĂ un instrument de evaluare a calității activității cadrelor didactice, ci stau la baza elaborării instrumentelor de evaluare a competențelor acestora.

––––––––
Acest document a fost revizuit în cadrul proiectului Educația și dezvoltarea timpurie a copilului în România, derulat de UNICEF în parteneriat cu Centrul Step by Step.

O contribuție importantă la procesul de revizuire au avut-o reprezentanți ai Ministerului Educației, inspectorii școlari pentru educație timpurie, precum și un număr insemnat de educatoare și profesori pentru educație timpurie. Un feedback valoros a fost oferit din partea metodiștilor, mentorilor, elevilor sau studenților în ani terminali la colegii și licee pedagogice/facultăți de profil din județele Alba, Bistrița, Suceava, precum și de formatorii naționali în aplicarea metodologiei alternativei Step by Step (nivel preșcolar și nivel primar), formatorii în proiecte de educație timpurie și profesorii pentru învățământ primar – alternativa Step by Step.

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Reforme majore în domeniile educației și cercetării, conform Programului de Guvernare 2025 – 2028
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Forumul Național al Bunelor Practici în Educație – prima conferință națională organizată în cadrul proiectului „Reglementări noi pentru un Curriculum Relevant și Educație Deschisă” – RECR
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
O R D I N nr. 4.350/2025 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Apel pentru înființarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de școli-pilot în anul școlar 2025 – 2026
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: O R D I N privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Înscrieri pentru „Into Change Award”, premiu destinat grupurilor de cercetare europene
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

justitie
Ceremonia solemnă de depunere a jurământului de credință față de România de către 19 cetățeni ai Republicii Moldova, organizată cu ocazia „Zilei Drapelului Național”, București, 26 iunie 2025
Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI
dezvoltare
Prima propunere a Ministerului Dezvoltării pentru reducerea costurilor administrative
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
dezvoltare
Peste 107 milioane de lei pentru proiecte finanțate prin PNRR
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
dezvoltare
Cseke Attila: Ministerul Dezvoltării a virat peste 241 milioane lei pentru investiții finanțate prin PNRR
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
educatie
România lansează hubul național de inteligență artificială – un proiect de excelență posibil prin îndeplinirea de către ANC a condiției favorizante 1.1 privind guvernanța specializării inteligente
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
supravegheref
Morgan Stanley Capital International (MSCI) recunoaște piața de capital din România ca „Piață de Frontieră Avansată”
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate

S-ar putea sa-ti placa si...

finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

Erată – Anunț AMEPIP

12/02/2025 190
Untitled 9@1024x 100 1
MINISTERUL SĂNĂTĂȚIIŞtiri

ÎMBUNĂTĂȚIREA ACCESULUI POPULAȚIEI DIN REGIUNEA VEST LA SERVICII MEDICALE DE URGENȚĂ, PRIN DOTAREA CU APARATURĂ DE ÎNALTĂ PERFORMANȚĂ”

04/10/2024 283
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂŞtiri

Opinie Ștefan Daniel Armeanu, Vicepreşedinte ASF: Fondurile de pensii private din România la un nou maxim istoric: activele totale au atins borna de 30 mld. EUR și au depășit 9% din PIB, iar numărul de participanți a trecut de 9 milioane

30/09/2024 241
Untitled 9@1024x 100 1
MINISTERUL SĂNĂTĂȚIIŞtiri

ANUNȚ

26/08/2024 278
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂŞtiri

Interviu cu domnul Ştefan Daniel Armeanu, Vicepreşedinte al Autorităţii de Supraveghere Financiară, Sectorul Sistemului de Pensii Private, acordat ziarului Bursa, 26 august 2024

28/08/2024 269
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

[Consultare publică] PROIECT: Ordin pentru aprobarea criteriilor pentru includerea unităților de învățământ în Programul Național Masă Sănătoasă (PNMS)

04/12/2024 239
finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

România suspendă Convenția cu Republica Belarus pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și capital

20/11/2024 230
educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Mesajul Ministrului Educației și Cercetării, Prof. univ. dr. psih. Daniel David, cu ocazia Zilei Internaționale a Nonviolenței în Școală

30/01/2025 210
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?