Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

justitie

29 iunie – „Ziua personalului din sistemul administrației penitenciare”

Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI 29/06/2025
educatie

Întâlnire între ministrul Daniel David și Frederick Kempe, președinte și director executiv al Atlantic Council, SUA (Washington)

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 29/06/2025
justitie

Participarea Ministrului Justiției, domnul Radu Marinescu, la Conferința Profesională „Drept și Digitalizare: Perspective și Provocări”, 28 iunie 2025

Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI 28/06/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Ştiri > MINISTERUL EDUCAŢIEI > [INFOGhid] Evaluarea digitalizată: întrebări și răspunsuri
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

[INFOGhid] Evaluarea digitalizată: întrebări și răspunsuri

Oficiale
Ultima actualizare: 14/03/2025 13:36
Autor Oficiale 190
Distribuie
Distribuie

0:00

În anul 2024, evaluarea digitalizată a fost extinsă la toate examenele naționale (evaluare națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, bacalaureat, examenul de ocupare a posturilor didactice și definitivat).

În contextul simulărilor examenelor naționale din perioada următoare (EN VIII și bacalaureat), am sintetizat mai jos, sub formă de întrebări și răspunsuri, informații de bază privind derularea acestui proces. 

1. Cum se desfășoară procesul de evaluare digitalizată?

La sfârșitul probei, lucrările scrise ale candidaților sunt scanate, apoi încărcate pe platforma de evaluare digitalizată. Pentru scanare, fiecare sală de clasă în care se desfășoară probe scrise este dotată cu scanner. În baza conturilor individuale create anterior, profesorii evaluatori au acces pe platforma digitalizată, unde sunt încărcate lucrările. Evaluarea se face pe laptop/calculator, în baza unui borderou digital introdus anterior repartizării lucrărilor către profesorii evaluatori. 

Folosirea platformei de evaluare digitalizată permite repartizarea aleatorie a lucrărilor. Astfel, doi evaluatori ai aceleiași lucrări vor fi nu doar din școli diferite, ei pot fi și din județe diferite. Funcțiile platformei permit, la finalul evaluării fiecărei lucrări, cumularea punctajelor și descărcarea automată a borderourilor de evaluare.

2. Evaluarea digitalizată afectează desfășurarea probelor scrise pentru candidați?

Nu. Pentru candidați singura diferență este că nu se mai secretizează lucrările. Acestea sunt secretizate automat, în momentul în care sunt scanate.

3. Cum se gestionează situația în care conexiunea la internet nu funcționează conform cerințelor impuse, în momentul scanării lucrărilor?

Procedurile de lucru prevăd soluții pentru situațiile în care conexiunea la internet nu funcționează, inclusiv, dacă este nevoie, scanarea lucrărilor în alt centru de examen sau la nivelul comisiei județene/a municipiului București.

4. Ce măsuri se iau în cazul în care platforma de scanare întâmpină dificultăți tehnice?

Resursele necesare pentru funcționarea platformei (puterea de calcul și capacitatea de stocare) sunt asigurate de parteneri instituționali. În situația puțin probabilă în care se produc blocaje, se va interveni în timp real pentru suplimentarea resurselor sau identificarea și rezolvarea oricărei probleme.

5. Ce se întâmplă dacă lucrarea unui elev nu este scanată corect și profesorul nu o verifică înainte de a o încărca pe platformă?

Elevul va fi prezent la scanarea propriei lucrări. Dacă vor exista cazuri de scanări incomplete sau erori, sunt prevăzute mecanisme ce vor permite remedierea situației.

6. Cum trebuie gestionată situația în care un exercițiu lipsește de pe pagina de evaluare din cauza unei scanări incomplete?

Profesorul evaluator are posibilitatea, la identificarea unei lucrări scanate eronat, să semnaleze în platformă acest lucru (prin folosirea butonului „Marcare scanare necorespunzătoare”). În acest caz, lucrarea se scanează din nou și se încarcă în platformă. ț

7. Cum se procedează în cazul în care nu sunt scanate toate paginile unei lucrări, iar una dintre acestea conține informații esențiale pentru evaluare?

În platformă există informații privind numărul total de pagini pentru fiecare lucrare. Dacă există neconcordanțe între numărul real de pagini și numărul de pagini scanate, lucrarea va fi scanată din nou.

8. A fost luată în considerare situația în care elevii au un scris mai mic și profesorii întâmpină dificultăți în examinarea acestor lucrări?

Platforma oferă posibilitatea de redimensionare a imaginii (zoom in/out). Din acest punct de vedere, este chiar o opțiune de accesibilitate, care în modul clasic de evaluare nu exista. Lucrarea poate fi mărită atât cât este necesar, iar rezoluția de scanare permite acest lucru.

9. Procesul de evaluare digitalizată afectează criteriile de evaluare/baremele, tipurile de subiecte sau timpul de lucru al candidaților?

Nu. Procesul de evaluare digitalizată nu implică schimbări în ceea ce privește criteriile de evaluare/baremele și tipurile de subiecte pentru probele scrise ale examenelor, nici timpul de lucru al candidaților.

10. Cum se gestionează discrepanțele de notare între profesori în situația în care evaluările anterioare permiteau discuții între cadrele didactice, iar acum fiecare profesor corectează independent?

Conform metodologiilor existente, evaluarea se realizează individual, nu prin „discuții între cadrele didactice”. În situația în care diferențele de notare între evaluatori sunt mai mari de 1 punct, platforma identifică aceste lucrări și le repartizează automat altor doi evaluatori. După a doua evaluare, se elimină nota cea mai mare și cea mai mică și se face media notelor rămase. Platforma semnalează, de asemenea, diferențele de notare între evaluatori la itemii obiectivi și are implementată soluție tehnică de eliminare a acestora. 

11. Există un proces de pregătire și formare pentru profesori în utilizarea platformei de evaluare digitalizată?

Da. La nivelul fiecărui centru de examen se fac pregătiri pentru derularea procesului de evaluare digitalizată. Totodată, au fost elaborate și transmise ghiduri pentru fiecare rol de utilizator din platformă.

12. Există o politică privind protecția datelor personale ale elevilor în contextul evaluării digitalizate? Cum sunt asigurate confidențialitatea și securitatea informațiilor?

Pentru evaluarea digitalizată se folosesc scanere distribuite și instalate în fiecare centru de examen. Lucrările sunt scanate în sala de examen, la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți. Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, nemaifiind necesar a fi făcută de către candidați/profesorii asistenți. Ulterior, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații. 

13. Care sunt beneficiile implementării evaluării digitalizate a lucrărilor de la probele scrise din cadrul examenelor naționale?

eliminarea birocrației (borderourile individuale de notare, precum și cele finale sunt generate automat, odată cu finalizarea evaluării); reducerea timpului de lucru destinat evaluării; transmiterea, în mod automat și aleatoriu, către alți doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferența dintre notele acordate de cei doi evaluatori inițiali este mai mare de un punct; scăderea riscului erorii umane în privința: calculului notei finale, acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, introducerii notelor de pe lucrare în calculator, în vederea afișării rezultatelor.

Informațiile inserate aici pot fi consultate și documentul atașat (în format pdf).

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Reforme majore în domeniile educației și cercetării, conform Programului de Guvernare 2025 – 2028
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Forumul Național al Bunelor Practici în Educație – prima conferință națională organizată în cadrul proiectului „Reglementări noi pentru un Curriculum Relevant și Educație Deschisă” – RECR
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
O R D I N nr. 4.350/2025 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Apel pentru înființarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de școli-pilot în anul școlar 2025 – 2026
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: O R D I N privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Înscrieri pentru „Into Change Award”, premiu destinat grupurilor de cercetare europene
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

educatie
România lansează hubul național de inteligență artificială – un proiect de excelență posibil prin îndeplinirea de către ANC a condiției favorizante 1.1 privind guvernanța specializării inteligente
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
educatie
Întâlnire între ministrul Daniel David și Frederick Kempe, președinte și director executiv al Atlantic Council, SUA (Washington)
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
dezvoltare
Cseke Attila: Până în prezent, au fost eliberate gratuit 123.639 de documente cadastrale
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
justitie
Comunicat de presă privind extrădarea cetățeanului român Ionuț Mircea Costea, 24 iunie 2025
Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI
educatie
Mesajul ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, cu ocazia preluării unui nou mandat (23 iunie 2025)
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
justitie
Ceremonia solemnă de depunere a jurământului de credință față de România de către 19 cetățeni ai Republicii Moldova, organizată cu ocazia „Zilei Drapelului Național”, București, 26 iunie 2025
Comunicate MINISTERUL JUSTIȚIEI

S-ar putea sa-ti placa si...

educatie
MINISTERUL EDUCAŢIEIŞtiri

Mesajul ministrului Daniel David cu ocazia zilei de 2 mai – Ziua Națională a Tineretului

02/05/2025 160
finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

Ministrul Marcel Boloș, în vizită de lucru la Centrul Tehnic Titu al Grupului Renault

10/09/2024 300
finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

Modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit

16/09/2024 301
sanatate
MINISTERUL SĂNĂTĂȚIIŞtiri

Ministerul Sănătății lansează ANALIZA DE PIAȚĂ ÎN VEDEREA ATRIBUIRII UNUI ACORD-CADRU PENTRU ACHIZIȚIA DE ECHIPAMENTE MEDICALE PENTRU CREȘTEREA CAPACITĂȚII DE RĂSPUNS A SECȚIILOR ATI DIN ROMÂNIA

01/08/2024 172
Untitled 9@1024x 100 1
MINISTERUL SĂNĂTĂȚIIŞtiri

Ordinul ministrului sanatatii nr.1578/21.05.2025 privind aprobarea Metodologiei de acordare a avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de investiții în infrastructura publică a unităților sanitare

22/05/2025 187
finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

Anunț privind selecția candidaților pentru posturile de președinte și doi vicepreședinți pentru Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP)

22/01/2025 262
finante
MINISTERUL FINANŢELORŞtiri

Lucrări de mentenanță ale sistemelor informatice ale MF-ANAF!

04/04/2025 246
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂŞtiri

Interviu acordat de domnul Sorin Mititelu, Vicepreședintele ASF, postului de televiziune ProTV, în cadrul emisiunii iBani

02/08/2024 207
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?