Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

educatie

Ministerul Educației și Cercetării prioritizează măsurile de răspuns la datele din Raportul ESPAD privind consumul de alcool și alte droguri

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
educatie

Ministerul Educației și Cercetării: Înscrierile pentru programul „Matematică Remedial” sunt deschise până vineri, 31 octombrie 2025 / Să învingem împreună analfabetismul funcțional

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
mai2

Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu prilejul Zilei Armatei României – 25 octombrie 2025

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 25/10/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > MINISTERUL EDUCAŢIEI > Informare privind reorganizarea claselor în contextul Legii fiscal-bugetare nr. 141/2025
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Informare privind reorganizarea claselor în contextul Legii fiscal-bugetare nr. 141/2025

Oficiale
Ultima actualizare: 25/08/2025 19:34
Autor Oficiale 175
Distribuie
Distribuie

0:00

După reorganizarea celor 507 unități de învățământ și creșterea normei didactice săptămânale de predare cu două ore, o altă măsură prevăzută de Legea fiscal-bugetară nr. 141/2025 a fost modificarea limitelor minime și maxime pentru numărul de copii la clasă.

Ministrul Daniel David a declarat în repetate rânduri că, deși înțelege condițiile de criză, limitele minime și maxime ale claselor se pot stabili doar pe baza principiului raționalității, înțelegând prin acest lucru că nu ieșim din anumite repere europene/internaționale sau practici naționale recente. Unele dintre aceste repere identificate de ministru și specialiști din cabinetul său au fost următoarele:

  • În general, efectul mărimii/dimensiunii claselor asupra performanței educaționale este mixt sau scăzut (Filges și colab, 2018). Spre exemplu, Opantry și colab. (2025) arată că modificarea numărului de copii într-o clasă începe să conteze mai mult în ceea ce privește performanța când valoarea este în jurul a 15 copii, dincolo de acest prag contând mai mult calitatea profesorului și mediul de învățare (sigur, fără limite minimale sau maximale neobișnuite). În plus, astfel de decizii se iau în coroborare și cu resursele economice disponibile.

  • În tradiția națională recentă, lucrurile stau astfel:

Ca excepții, limitele minime pot fi scăzute cu 2, iar cele maxime crescute fără limită (cu acordul ministerului).

Ca excepții, limitele minime pot fi scăzute cu 2, iar cele maxime crescute cu cel mult 4 (cu acordul inspectoratului școlar județean). Ministerul nu va încuraja creșteri maximale, iar reducerea efectivelor la clase în funcție de numărul de copii cu cerințe educaționale speciale a rămas în vigoare.

Majoritatea claselor din România care se încadrau între limitele anterioare se vor încadra și în noile limite. Așadar, în majoritatea covârșitoare a claselor, nu avem schimbări, măsurile fiscal-bugetare afectând mai ales situația claselor sub efectiv. Într-adevăr, acest demers de modificare a limitelor minime și maxime pentru numărul de copii în clasă a afectat mai ales clasele cu 8 sau 9 copii (adică aproximativ 0.5% din totalul claselor de învățământ primar și gimnazial din anul școlar 2024 – 2025) și, în mai mică măsură, unele clase la nivel de liceu. De asemenea, în anul școlar 2024 – 2025 au funcționat la nivel național, în clasa a VIII-a, 12 clase cu 1 elev, 26 de clase cu 2 elevi, 52 de clase cu 3 elevi, 64 de clase cu 4 elevi, 84 de clase cu 5 elevi, 92 de clase cu 6 elevi și 107 clase cu 7 elevi, model care va fi reorganizat la rândul său.

Este posibil ca aceste măsuri fiscal-bugetare să crească ușor ponderea învățământului simultan (la nivel primar și gimnazial), în estimarea ministerului de la 6% în prezent la 7,5%. Din nou, acest procent nu iese din diverse repere europene. Spre exemplu, învățământul simultan poate fi regăsit și în Franța sau Irlanda, mai ales la ciclul primar, chiar în procente mai ridicate decât în România (Birou-Gautron și colab., 2025; Quail și Smyth, 2014, vezi și aici). Este adevărat, însă, că un astfel de învățământ necesită și competențe specifice în predare-învățare, demers care este un obiectiv-cheie pentru Ministerul Educației și Cercetării. Așadar, ținta ministerului rămâne una flexibilă:

(1) reducerea învățământului simultan prin relocarea adecvată a copiilor în școli unde pot avea acces la un proces educațional standard (așa cum tind spre exemplu practicile educaționale din Finlanda)

sau

(2) derularea învățământului simultan acolo unde este necesar, dar prin utilizarea unor metodologii adecvate, decizia urmând interesele comunității locale și evaluarea educațională a inspectoratelor școlare (așa cum tind, spre exemplu. practicile educaționale din Franța și Irlanda).

Ministerul Educației și Cercetării va informa public asupra rezultatelor definitive pentru anul școlar 2025 – 2026, atunci când acestea vor fi disponibile în forma finală.

Ministerul Educației și Cercetării mulțumește tuturor profesorilor pentru implicarea în pregătirea anului școlar, în condițiile dificile ale crizei fiscal-bugetare.

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
EU Code Week 2025 (informare & formule de implicare)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
INFORMARE PROGRAMUL ANUAL DE LUCRU EU4HEALTH 2025
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Anunț privind organizarea de către CCD București, CCD Buzău, CCD Cluj și CCD Olt a concursului de ocupare a unor posturi de expert formator în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED”
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Apel pentru depunerea de expresii de interes privind investiții în Ucraina
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: ORDIN privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal (minorități, învățământ special, intensiv/bilingv și informatică) – frecvență zi, respectiv învățământul liceal cu frecvență seral/frecvență redusă
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Anunț privind scoaterea la concurs a unor posturi de expert în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED” Cod SMIS: 32102
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

educatie
România reia studiile în programele de licență cu dublă specializare din anul universitar 2025 – 2026
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
mai2
Vicepremierul, ministrul Afacerilor Interne Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere cu o delegație a Camerei de Comerț și Industrie România–Turcia, condusă de domnul Tamer Atalay
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
dezvoltare
Plăți de aproape 118 milioane de lei, de la Ministerul Dezvoltării, pentru lucrări realizate prin PNRR
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
mai2
Întâlnirea viceprim-ministrului, ministru al Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu Alteța Sa Regală Prințul Abdulaziz bin Saud bin Nayef bin Abdulaziz Al Saud, ministrul de Interne al Regatului Arabiei Saudite
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
mai2
Parteneriat strategic între Ministerul Afacerilor Interne și Universitatea de Vest din Timișoara pentru școlarizarea studenților în cadrul acestei instituții civile de învățământ superior pentru nevoi ale MAI
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
educatie
Apel de selecție a cadrelor didactice pentru înscrierea în Corpul național al profesorilor pentru „Școala din spital” în anul școlar 2025 – 2026
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI

S-ar putea sa-ti placa si...

supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

30/09/2024 281
educatie
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Informare de presă privind o serie de reglementări inițiate de Ministerul Educației

25/09/2024 259
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

80 de intervenții ale pompierilor militari pentru limitarea și înlăturarea efectelor fenomenelor hidro-meteorologice periculoase

03/06/2025 207
justitie
ComunicateMINISTERUL JUSTIȚIEI

Participarea Ministrului Justiției, domnul Radu Marinescu, la conferința „Avocatura între provocări și oportunități”, București, 10 aprilie 2025

10/04/2025 221
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Peste 1.000 de kilograme de articole pirotehnice, descoperite și indisponibilizate de polițiști

12/12/2024 246
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

România răspunde apelului de sprijin venit din partea Greciei

01/10/2024 257
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Acțiune, în sistem integrat, la Cugir

03/10/2024 286
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

A fost aprobat Proiectul de lege privind implementarea unor aspecte vizând Punctul Unic de Acces European

29/08/2025 161
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?