Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

educatie

Ministerul Educației și Cercetării prioritizează măsurile de răspuns la datele din Raportul ESPAD privind consumul de alcool și alte droguri

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
educatie

Ministerul Educației și Cercetării: Înscrierile pentru programul „Matematică Remedial” sunt deschise până vineri, 31 octombrie 2025 / Să învingem împreună analfabetismul funcțional

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
mai2

Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu prilejul Zilei Armatei României – 25 octombrie 2025

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 25/10/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > MINISTERUL EDUCAŢIEI > Lansarea raportului internațional privind participarea României la TALIS 2024 – OECD
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Lansarea raportului internațional privind participarea României la TALIS 2024 – OECD

Oficiale
Ultima actualizare: 07/10/2025 15:34
Autor Oficiale 124
Distribuie
Distribuie

0:00

Raportul Internațional TALIS (OECD) dedicat Studiului Internațional privind Procesul de Predare-Învățare 2024* a fost lansat astăzi, 7 octombrie 2025.

România a participat, în perioada 2020 – 2025, la pregătirea și administrarea TALIS 2024 sub coordonarea Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare (CNCE, ex-CNPEE), în conformitate cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1400/2022. Taxa de participare a fost achitată cu sprijinul Comisiei Europene prin Programul Erasmus+.

Pentru România, Consorțiul internațional care a manageriat TALIS 2024 a selectat, în conformitate cu metodologia OECD pentru acest studiu, 216 unități de învățământ, din cadrul acestora fiind stabilit un eșantion de 4.000 de profesori, reprezentativ la nivel național. Administrarea s-a realizat pe baza chestionarelor de opinie (având conținut diferit pentru cele două categorii de respondenți: profesori și directori ai școlilor selectate). În România, chestionarele s-au administrat în format online. Deși durata completării chestionarului este de 45-60 de minute, respondenții au avut posibilitatea accesării acestui instrument de evaluare în mai multe sesiuni, într-o manieră flexibilă, fără presiunea încadrării într-un timp dat. 

Toate informațiile colectate sunt tratate anonim și confidențial. Profesorii, școlile, directorii școlilor participante nu pot fi identificați în rapoartele care valorifică rezultatele studiului.     

TALIS 2024 abordează următoarele aspecte de politică educațională:

  • modul în care se desfășoară recrutarea, selecția și pregătirea profesorilor;

  • aspecte legate de dezvoltarea profesională – modalități de organizare, tipologia profesorilor participanți, posibile bariere în calea accesării formelor de dezvoltare profesională disponibile;

  • aspecte legate de activitatea profesorilor la clasă și tipul de feedback pe care îl primesc pentru a-și îmbunătăți activitatea;

  • modul în care politicile și practicile implementate la nivelul școlii influențează mediul de învățare și impactul acestora asupra activității profesorilor;

  • aspecte referitoare la satisfacția profesională a profesorilor și a directorilor.

Raportul prezentat astăzi este structurat pe 7 capitole:

  • Capitolul 1 oferă o imagine de ansamblu asupra forței de muncă din domeniul educației și a modului în care aceasta a evoluat ca răspuns la contextele în schimbare.

  • Capitolul 2 prezintă o sinteză a rezultatelor profesionale ale cadrelor didactice, analizează profilul profesorilor cu cele mai mari șanse de evoluție în carieră și investighează relația dintre nevoile profesionale ale acestora și performanțele obținute.

  • Capitolul 3 evidențiază cerințele cu care se confruntă profesorii, adesea ca răspuns la contextele lor în schimbare.

  • Capitolul 4 analizează accesul și participarea profesorilor la oportunități de învățare, evidențiind rolul acestora ca factori determinanți ai progresului și performanței profesionale.

  • Capitolul 5 reliefează autonomia și oportunitățile de leadership experimentate de profesori și modul în care aceste resurse se raportează la rezultatele lor profesionale.

  • Capitolul 6 explorează relațiile profesionale ale profesorilor, inclusiv interacțiunile lor cu directorii școlilor, cu colegii, cu elevii și cu părinții/tutorii. Sunt explorate modalitățile în care leadership-ul colaborativ, colegialitatea și angajamentul cu familiile contribuie la susținerea comunităților școlare și modul în care aceste relații sunt legate de rezultatele profesionale ale profesorilor.

  • Capitolul 7 descrie intențiile de carieră ale profesorilor, care sunt strâns legate de rezultatele lor profesionale. Acesta examinează resursele personale și profesionale, cum ar fi motivația, condițiile de angajare și statutul social și modul în care acestea se raportează la modelele de continuitate sau de ieșire din sistemul de învățământ.

Mai multe informații sunt disponibile aici (în limba engleză), respectiv aici ► Country Note (tradusă în limba română).

*** Studiul Internațional privind Procesul de Predare-Învățare (Teaching and Learning International Study – TALIS), inițiat de către Organizația de Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), aflat deja la a patra rundă, TALIS 2024, este cel mai amplu și mai aprofundat studiu internațional care se concentrează asupra condițiilor de lucru ale cadrelor didactice și asupra mediului educațional din unitățile de învățământ din peste 50 de țări de pe 5 continente. În același timp, studiul reprezintă o ocazie pentru profesori și directori de a contribui la analiza sistemului educațional și la dezvoltarea politicii educaționale din fiecare țară participantă. Analiza transnațională elaborată la final oferă țărilor participante posibilitatea de a identifica situații comune și de a descoperi exemple de bune practici ce ar putea fi adoptate.

BIROUL DE PRESĂ

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
EU Code Week 2025 (informare & formule de implicare)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
INFORMARE PROGRAMUL ANUAL DE LUCRU EU4HEALTH 2025
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Anunț privind organizarea de către CCD București, CCD Buzău, CCD Cluj și CCD Olt a concursului de ocupare a unor posturi de expert formator în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED”
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Apel pentru depunerea de expresii de interes privind investiții în Ucraina
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: ORDIN privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal (minorități, învățământ special, intensiv/bilingv și informatică) – frecvență zi, respectiv învățământul liceal cu frecvență seral/frecvență redusă
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Anunț privind scoaterea la concurs a unor posturi de expert în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED” Cod SMIS: 32102
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

educatie
România reia studiile în programele de licență cu dublă specializare din anul universitar 2025 – 2026
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
finante
România a obținut acordul Comisiei Europene pentru înlocuirea jalonului din PNRR privind reducerea GAP-ului de TVA și a evitat o pierdere de până la 1 miliard de euro din granturi, în 2026
Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR
educatie
Poziția Ministerului Educației și Cercetării față de „Raportul Eurydice 2025” asupra analfabetismului funcțional
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
dezvoltare
ANL a recepţionat 18 locuinţe pentru tineri în orașul Breaza
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
educatie
Ministerul Educației și Cercetării prioritizează măsurile de răspuns la datele din Raportul ESPAD privind consumul de alcool și alte droguri
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
mai2
Conferință de presă comună susținută de Cătălin Predoiu, viceprim-ministru, ministrul Afacerilor Interne, și domnul Magnus Brunner, comisarul european pentru Afaceri Interne și Migrație
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

S-ar putea sa-ti placa si...

mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

154 autori de infracțiuni prinși în flagrant de structurile operative

08/12/2024 186
educatie
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Ministrul Educației și Cercetării deschide Biblioteca EduLib către comunitățile românești din afara țării, pentru promovarea limbii române și a educației și științei în limba română

24/03/2025 292

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

20/03/2025 238
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

19/03/2025 254
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

4 percheziții domiciliare efectuate într-un dosar penal privind săvârșirea mai multor infracțiuni

24/09/2024 266
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Întrevedere bilaterală între secretarul de stat, chestor general de poliție Bogdan Despescu și Vladimir Bolea, Viceprim-ministru, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova

20/03/2025 195
educatie
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Examenul național pentru definitivare în învățământ (sesiunea 2025): informare privind organizarea probei scrise din data de 8 iulie

07/07/2025 149
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Bilanțul misiunilor desfășurate de salvatori în ultimele 24 de ore

30/10/2024 337
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?