Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

Autoritatea de Supraveghere Financiară și Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova, parteneriat strategic pentru promovarea educației financiare în rândul sportivilor de performanță de peste Prut

Comunicate 13/12/2025
supravegheref

Soluții favorabile ASF pronunțate în luna noiembrie 2025

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate 13/12/2025
finante

Participarea Ministrului Finanțelor la ECOFIN: România cere eficiență, transparență și reguli moderne în arhitectura economică și financiară a UE

Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR 12/12/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > MINISTERUL EDUCAŢIEI > Lansarea raportului internațional privind participarea României la TALIS 2024 – OECD
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Lansarea raportului internațional privind participarea României la TALIS 2024 – OECD

Oficiale
Ultima actualizare: 07/10/2025 15:34
Autor Oficiale 155
Distribuie
Distribuie

0:00

Raportul Internațional TALIS (OECD) dedicat Studiului Internațional privind Procesul de Predare-Învățare 2024* a fost lansat astăzi, 7 octombrie 2025.

România a participat, în perioada 2020 – 2025, la pregătirea și administrarea TALIS 2024 sub coordonarea Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare (CNCE, ex-CNPEE), în conformitate cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1400/2022. Taxa de participare a fost achitată cu sprijinul Comisiei Europene prin Programul Erasmus+.

Pentru România, Consorțiul internațional care a manageriat TALIS 2024 a selectat, în conformitate cu metodologia OECD pentru acest studiu, 216 unități de învățământ, din cadrul acestora fiind stabilit un eșantion de 4.000 de profesori, reprezentativ la nivel național. Administrarea s-a realizat pe baza chestionarelor de opinie (având conținut diferit pentru cele două categorii de respondenți: profesori și directori ai școlilor selectate). În România, chestionarele s-au administrat în format online. Deși durata completării chestionarului este de 45-60 de minute, respondenții au avut posibilitatea accesării acestui instrument de evaluare în mai multe sesiuni, într-o manieră flexibilă, fără presiunea încadrării într-un timp dat. 

Toate informațiile colectate sunt tratate anonim și confidențial. Profesorii, școlile, directorii școlilor participante nu pot fi identificați în rapoartele care valorifică rezultatele studiului.     

TALIS 2024 abordează următoarele aspecte de politică educațională:

  • modul în care se desfășoară recrutarea, selecția și pregătirea profesorilor;

  • aspecte legate de dezvoltarea profesională – modalități de organizare, tipologia profesorilor participanți, posibile bariere în calea accesării formelor de dezvoltare profesională disponibile;

  • aspecte legate de activitatea profesorilor la clasă și tipul de feedback pe care îl primesc pentru a-și îmbunătăți activitatea;

  • modul în care politicile și practicile implementate la nivelul școlii influențează mediul de învățare și impactul acestora asupra activității profesorilor;

  • aspecte referitoare la satisfacția profesională a profesorilor și a directorilor.

Raportul prezentat astăzi este structurat pe 7 capitole:

  • Capitolul 1 oferă o imagine de ansamblu asupra forței de muncă din domeniul educației și a modului în care aceasta a evoluat ca răspuns la contextele în schimbare.

  • Capitolul 2 prezintă o sinteză a rezultatelor profesionale ale cadrelor didactice, analizează profilul profesorilor cu cele mai mari șanse de evoluție în carieră și investighează relația dintre nevoile profesionale ale acestora și performanțele obținute.

  • Capitolul 3 evidențiază cerințele cu care se confruntă profesorii, adesea ca răspuns la contextele lor în schimbare.

  • Capitolul 4 analizează accesul și participarea profesorilor la oportunități de învățare, evidențiind rolul acestora ca factori determinanți ai progresului și performanței profesionale.

  • Capitolul 5 reliefează autonomia și oportunitățile de leadership experimentate de profesori și modul în care aceste resurse se raportează la rezultatele lor profesionale.

  • Capitolul 6 explorează relațiile profesionale ale profesorilor, inclusiv interacțiunile lor cu directorii școlilor, cu colegii, cu elevii și cu părinții/tutorii. Sunt explorate modalitățile în care leadership-ul colaborativ, colegialitatea și angajamentul cu familiile contribuie la susținerea comunităților școlare și modul în care aceste relații sunt legate de rezultatele profesionale ale profesorilor.

  • Capitolul 7 descrie intențiile de carieră ale profesorilor, care sunt strâns legate de rezultatele lor profesionale. Acesta examinează resursele personale și profesionale, cum ar fi motivația, condițiile de angajare și statutul social și modul în care acestea se raportează la modelele de continuitate sau de ieșire din sistemul de învățământ.

Mai multe informații sunt disponibile aici (în limba engleză), respectiv aici ► Country Note (tradusă în limba română).

*** Studiul Internațional privind Procesul de Predare-Învățare (Teaching and Learning International Study – TALIS), inițiat de către Organizația de Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), aflat deja la a patra rundă, TALIS 2024, este cel mai amplu și mai aprofundat studiu internațional care se concentrează asupra condițiilor de lucru ale cadrelor didactice și asupra mediului educațional din unitățile de învățământ din peste 50 de țări de pe 5 continente. În același timp, studiul reprezintă o ocazie pentru profesori și directori de a contribui la analiza sistemului educațional și la dezvoltarea politicii educaționale din fiecare țară participantă. Analiza transnațională elaborată la final oferă țărilor participante posibilitatea de a identifica situații comune și de a descoperi exemple de bune practici ce ar putea fi adoptate.

BIROUL DE PRESĂ

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Lansarea proiectului ConsEDU – Practici transformaționale în consilierea și orientarea carierei
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Angajamentul colectiv privind implementarea Schimbului Automat de Informații Disponibile cu Privire la Bunurile Imobile
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
INVITAȚIE LA WEBINAR: Cum pregătim pilotarea planurilor-cadru alternative?
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
A N U N Ț (actualizat): Lansare în transparență a programelor școlare asociate disciplinelor prevăzute în planurile-cadru pentru învățământul liceal (aprobate prin Ordinul de ministru nr. 4.530/2025)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Formulare de preluare a feedbackului (public larg & specialiști) privind programele școlare (învățământ liceal) aflate în proces de transparență
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Evenimente pe canalul de YouTube al ministerului, destinate prezentării programelor școlare pentru învățământul liceal
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

Autoritatea de Supraveghere Financiară și Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova, parteneriat strategic pentru promovarea educației financiare în rândul sportivilor de performanță de peste Prut
Comunicate
mai2
Declarație de presă în contextul misiunilor desfășurate de către structurile Ministerului Afacerilor Interne cu ocazia alegerilor locale parțiale din data de 7 decembrie a.c
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
finante
Titlurile de stat Tezaur vor continua și în luna cadourilor cu dobânzi de până la 7,40%
Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR
mai2
Discursul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, la Gala Sportului Dinamovist
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
mai2
Invitație de presă
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
educatie
Mesajul ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, cu privire la etapele parcurse în discuțiile cu Comisia Europeană pentru suplimentarea burselor studențești și cu privire la alte aspecte fiscal-bugetare
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI

S-ar putea sa-ti placa si...

mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Persoane reținute pentru trafic de droguri de mare risc

24/10/2024 283
justitie
ComunicateMINISTERUL JUSTIȚIEI

Pași înainte pentru cel mai important proiect de investiții de după 1990 al Ministerului Justiției – Cartierul pentru Justiție

10/12/2024 295
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Declarație de presă – Alegeri Prezidențiale și parțiale locale, ora 17.00

04/05/2025 229

Autoritatea de Supraveghere Financiară și Comitetul Național Olimpic și Sportiv din Republica Moldova, parteneriat strategic pentru promovarea educației financiare în rândul sportivilor de performanță de peste Prut

07/12/2025 165
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

21 de persoane aflate în situații de risc au fost salvate de efectivele MAI

19/04/2025 186
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

Continuă înregistrarea sistematică a proprietăților cu fonduri europene

02/09/2024 368

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

17/03/2025 285
justitie
ComunicateMINISTERUL JUSTIȚIEI

Momentul de predare-primire a mandatului de ministru al justiției, București, 24 decembrie 2024

24/12/2024 281
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?