Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

educatie

Ministerul Educației și Cercetării prioritizează măsurile de răspuns la datele din Raportul ESPAD privind consumul de alcool și alte droguri

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
educatie

Ministerul Educației și Cercetării: Înscrierile pentru programul „Matematică Remedial” sunt deschise până vineri, 31 octombrie 2025 / Să învingem împreună analfabetismul funcțional

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
mai2

Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu prilejul Zilei Armatei României – 25 octombrie 2025

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 25/10/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > MINISTERUL EDUCAŢIEI > Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a participat la conferința „Cred în România: încrederea, resursa de care depinde viitorul nostru”
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a participat la conferința „Cred în România: încrederea, resursa de care depinde viitorul nostru”

Oficiale
Ultima actualizare: 24/09/2025 13:37
Autor Oficiale 149
Distribuie
Distribuie

0:00

Marți, 23 septembrie 2025, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a luat parte la conferința „Cred în România: încrederea, resursa de care depinde viitorul nostru”, organizată de Cred în România. La eveniment au participat și Justin Anghel (fondator „Cred în România”), Veronica Savanciuc (președinte Lowe Group), Valeriu Stoica (prof. univ. emerit) și Sever Voinescu (redactor-șef Dilema).

013012013

În acest cadru, ministrul Daniel David a vorbit despre necesitatea unei schimbări de paradigmă în școala românească, subliniind că rezultatele mixte ale sistemului nu pot ascunde provocările majore cu care acesta se confruntă:

„Vedem și luminile  – sunt  profesori dedicați, sunt olimpici, sunt oameni ai educației de succes -, dar nu putem avea un sistem public care să producă spre 50% analfabetism funcțional (incluzând și abandonul școlar) și să spunem că preferăm să privim mai ales partea pozitivă. Ambele părți trebuie privite realist. Este clar că avem nevoie de o schimbare de paradigme, așa cum am spus. S-a atins o limită maximă de admisibilitate, nu mai putem face dezvoltări în vechile paradigme.”

Un alt element central al intervenției a vizat programul național de educație remedială, o formulă de intervenție și sprijin pentru elevi.

„Ce înseamnă remedial? Înseamnă că după ce au fost transferate o serie de competențe, se lucrează cu acei copii pentru a le consolida, se lucrează cu cei care nu le-au dobândit pentru a corecta acel lucru și, foarte important, copiii sunt învățați cum să folosească acele competențe în viața de zi cu zi, inclusiv să le dezvolte pentru performanță.”

De asemenea, testările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor include – pentru prima dată – itemi de tip PISA, care evaluează capacitatea elevilor de a aplica cunoștințele în situații de viață reală:

„Am introdus în testările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu doar itemi din programă, ci și itemi prin care acele cunoștințe sunt utilizate în viața de zi cu zi, extinzând inclusiv posibilitatea de a testa mai multe competențe. În final, acestea trebuie să ajute școala și elevii pentru o educație cât mai personalizată și eficientă.”

În discursul său, ministrul a atras atenția și asupra faptului că transferul de competențe către elevi trebuie să fie complet, incluzând cunoștințe declarative, procedurale și valori.

„Insistăm pe cunoștințe declarative, în unele cazuri și pe cunoștințe procedurale, dar foarte mulți uităm valorile. Iar apoi, ne mirăm că avem mulți copii care nu vin cu plăcere la școală. Vin să învețe lucruri, dar nu văd de ce acele lucruri sunt importante pentru ei și pentru viață.”

Referindu-se la tema centrală a conferinței – încrederea -, Daniel David a punctat că aceasta trebuie să fie consolidată prin reguli clare, prin roluri bine definite în educație și prin instituții puternice:

„Elevul și părintele trebuie să fie, alături de profesori, co-creatori ai educației. Asta nu înseamnă că au o contribuție egală sau de același tip cu a profesorului, ci că trebuie să aibă un rol. Problema este că nu am definit clar aceste roluri, iar lipsa de reguli clare generează conflicte și scade încrederea în sistem.”

Tot pentru a întări încrederea, ministrul a punctat cele două proiecte mari de sistem: (1) planurile-cadru alternative, deja aprobate ca model, care implică a coordonare a tuturor oamenilor educației și (2) Pactul pentru Deceniul Educației  și Cercetării/Științei (2026 – 2036), care urmează a fi propus factorului politic, cu cele trei puncte esențiale:

(a) bugetul educației-cercetării este în fiecare an mai mare decât anul trecut;

(b) marile paradigme trebuie să corespundă unor practici-repere UE/OECD, tinzând mereu spre cele mai bune practic și

(c) cele două domenii ale cunoașterii – cercetarea/știința (generarea cunoașterii) și educația (diseminare cunoașterii) – trebuie menținute în aceeași autoritate, pentru o bună coordonare în transformarea țării într-o societate bazată pe cunoaștere.

În final, ministrul Daniel David a arătat că aceste direcții de reformă – educația remedială, noile testări, reforma curriculară și asumarea valorilor – pot aduce în 4-5 ani rezultate vizibile în reducerea analfabetismului funcțional și în creșterea relevanței școlii pentru elevi și pentru societate:

„Dacă implementăm consecvent aceste măsuri, în 4-5 ani putem să reducem semnificativ analfabetismul funcțional. Luminile vor fi mai puternice și vom putea vorbi despre o școală modernă, conectată la nevoile reale ale elevilor și ale societății.”

 

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
EU Code Week 2025 (informare & formule de implicare)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
INFORMARE PROGRAMUL ANUAL DE LUCRU EU4HEALTH 2025
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Anunț privind organizarea de către CCD București, CCD Buzău, CCD Cluj și CCD Olt a concursului de ocupare a unor posturi de expert formator în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED”
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Apel pentru depunerea de expresii de interes privind investiții în Ucraina
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: ORDIN privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal (minorități, învățământ special, intensiv/bilingv și informatică) – frecvență zi, respectiv învățământul liceal cu frecvență seral/frecvență redusă
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Anunț privind scoaterea la concurs a unor posturi de expert în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED” Cod SMIS: 32102
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

educatie
România reia studiile în programele de licență cu dublă specializare din anul universitar 2025 – 2026
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
mai2
Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu prilejul Zilei Armatei României – 25 octombrie 2025
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
educatie
Un nou (re)start pentru educație și cercetare: Aprobarea de către Comisia Europeană a PNRR-ului renegociat pentru România
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
supravegheref
Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate
educatie
Ministerul Educației și Cercetării prioritizează măsurile de răspuns la datele din Raportul ESPAD privind consumul de alcool și alte droguri
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
mai2
Conferință de presă comună susținută de Cătălin Predoiu, viceprim-ministru, ministrul Afacerilor Interne, și domnul Magnus Brunner, comisarul european pentru Afaceri Interne și Migrație
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

S-ar putea sa-ti placa si...

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

19/03/2025 237
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

Lucrări de cadastru, gratuite pentru cetățeni, în 97% dintre UAT-uri

08/05/2025 226
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Misiunile pompierilor în ultimele 24 de ore

31/10/2024 289
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Toleranță zero față de criminalitate

02/10/2024 233
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Parteneriat pentru siguranța copiilor: Ministerul Afacerilor Interne și partenerii instituționali își unesc eforturile pentru protejarea tinerilor în viața de zi cu zi și în mediul online

02/09/2024 267
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

35 de persoane aflate în situații de risc, salvate de efectivele MAI

15/08/2025 175
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Invitație de presă

04/05/2025 228
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Cercetați pentru efectuarea de operațiuni cu produse psihoactive

12/02/2025 232
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?