Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

educatie

Ministerul Educației și Cercetării prioritizează măsurile de răspuns la datele din Raportul ESPAD privind consumul de alcool și alte droguri

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
educatie

Ministerul Educației și Cercetării: Înscrierile pentru programul „Matematică Remedial” sunt deschise până vineri, 31 octombrie 2025 / Să învingem împreună analfabetismul funcțional

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
mai2

Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu prilejul Zilei Armatei României – 25 octombrie 2025

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 25/10/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > MINISTERUL JUSTIȚIEI > Participarea Ministrului Justiției, domnul Radu Marinescu, la prezentarea Bilanțului de activitate al Curții de Apel București, pentru anul 2024
ComunicateMINISTERUL JUSTIȚIEI

Participarea Ministrului Justiției, domnul Radu Marinescu, la prezentarea Bilanțului de activitate al Curții de Apel București, pentru anul 2024

Oficiale
Ultima actualizare: 04/03/2025 17:34
Autor Oficiale 255
Distribuie
Distribuie

0:00

Astăzi, 4 martie 2025, Ministrul Justiției, domnul Radu Marinescu, a participat la prezentarea Bilanțului de activitate al Curții de Apel București, pentru anul 2024.

Discursul Ministrului Justiției din cadrul evenimentului:

„Stimată doamnă Președinte a Curții de Apel București,
Stimați reprezentanți ai conducerii instanțelor de pe raza Curții de Apel București,
Doamnelor și domnilor judecători,
Onorați invitați,

          Vă mulțumesc pentru invitația de a fi alături de dumneavoastră la acest eveniment important, dedicat prezentării Bilanțului de activitate al Curții de Apel București, pentru anul 2024.

          Doresc să vă felicit pentru profesionalismul, implicarea și devotamentul de care dați dovadă zilnic în îndeplinirea actului de justiție, în interesul  cetățenilor. Standardele înalte pe care vi le impuneți au condus la rezultate notabile, în ciuda dificultăților pe care le întâmpinați.

          Sunt conștient de provocările generate de volumul mare de dosare, de deficitul de personal, precum și de necesitatea modernizării infrastructurii judiciare și a digitalizării sistemului.

          La nivelul Curții de Apel București și a instanțelor arondate este înregistrat cel mai mare număr de dosare, comparativ cu celelalte curți de apel, dar, în egală măsură, se menține constant deficitul de personal, atât în ceea ce privește corpul magistraților, cât și personalul auxiliar de specialitate. Apreciem eforturile dumneavoastră justificate pentru atingerea indicatorilor de performanță în evaluarea instanțelor, motiv care determină, din perspectiva Ministrului Justiției, protejarea statutului profesional al magistratului, acesta fiind unul dintre principiile mandatului pe care îl îndeplinesc .

          Astfel, ca Ministru al Justiției, am stabilit priorități clare și am inițiat acțiuni concrete pentru suplimentarea resurselor umane și pentru îmbunătățirea condițiilor logistice, necesare desfăsurării activității judiciare.

          Ministerul Justiției, în parteneriat cu Consiliul Superior al Magistraturii și Înalta Curte de Casație și Justiție, va continua demersurile pentru creșterea numărului de magistrați și grefieri, astfel încât, instanțele să poată funcționa la capacitate optimă.

          De asemenea, investițiile în infrastructura instanțelor rămân o prioritate. Ministerul Justiției colaborează cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin Compania Națională de Investiții, pentru modernizarea sediilor instanțelor.

          Stadiul de implementare a legii, în baza căreia s-a aprobat  constituirea și finanțarea Cartierului pentru justiție care va asigura sedii corespunzătoare instanțelor dumnevoastră, pentru anul 2025, vizează procedura de expropriere, emitere a deciziilor și compensare a proprietarilor cu carte funciară. În paralel cu aceasta, se derulează continuarea pregătirii negocierilor cu Banca Mondială și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, în colaborare cu Ministerul Finanțelor, în vederea finanțării lucrărilor printr-un proiect și acord de împrumut distinct.

          Tot în acest contex, am verificat personal stadiul lucrărilor la Palatul de Justiție Teleorman, unde execuția este avansată, de peste 85%, și unde construcția urmează să fie finalizată până la sfârșitul anului. De asemenea, au fost alocate fonduri pentru Tribunalul Ilfov, aflat în faza de proiectare, și pentru reabilitări la Judecătoria Oltenița și Tribunalul Călărași.

          Un alt obiectiv major al reformei justiției este digitalizarea sistemului judiciar. Justiția modernă trebuie să fie eficientă, transparentă și accesibilă. De aceea, atragerea și utilizarea fondurilor europene pentru implementarea soluțiilor digitale este un aspect esențial al mandatului meu. Digitalizarea va contribui la fluidizarea proceselor judiciare, va reduce birocrația și va facilita accesul cetățeanului la justiție.

          În cursul săptămânii trecute am participat la Conferința privind lansarea unor noi versiuni lingvistice ale Platformei pentru schimb de cunoștințe a Curții Europene a Drepturilor Omului de la Strasbourg.   Platforma reprezintă o inovație tehnologică care permite accesul la evoluția jurisprudenței Curții, prin actualizare săptămânală. Acest lucru, facilitează aplicarea unitară a standardelor CEDO și sprijină instanțele naționale, administrația publică și alți actori implicați în protejarea drepturilor fundamentale.

          Pentru eficientizarea actului de justiție, avem nevoie de o legislație coerentă și bine organizată. Cu sprijinul Consiliului Legislativ, ne propunem un proiect amplu de revizuire legislativă, aliniat la deciziile Curții Constituționale, Curții Europene a Drepturilor Omului și Curții de Justiție a Uniunii Europene.

          Sunt convins că, în perioada următoare, vom face progrese semnificative pentru consolidarea integrității sistemului judiciar, pentru asigurarea unui acces real la justiție și pentru recâștigarea încrederii cetățenilor în actul de justiție. De asemenea, dorim să creăm condiții optime de muncă, astfel încât, profesia de magistrat să devină una atractivă pentru noile generații de magistrați.

          Asigurarea independenței justiției, fundament al statului de drept, presupune acțiunea pe două coordonate principale – asigurarea unor mecanisme și proceduri adecvate care să garanteze respectarea principiului separației puterilor în stat și protejarea sistemului judiciar de orice influență, respectiv asigurarea independenței justiției la nivel de sistem, iar pe de altă parte, presupune garantarea independenței profesionale a fiecărui magistrat în parte, astfel încât activitatea de înfăptuire a justiției să fie subordonată în exclusivitate aplicării legii.

          Dar, independența justiției presupune cu necesitate eficientizarea funcționării acesteia ca serviciu public, asigurarea celui mai înalt  standard calitativ posibil în actualele condiții economice și sociale, referindu-mă aici la gradul de profesionalism al întregului personal din sistemul judiciar, responsabilizarea corpului magistraților și dezvoltarea continuă a formării profesionale.

          Se impune responsabilizarea celor care înfăptuiesc actul de justiție față de propria activitate, inclusiv printr-o bună instituire și derulare a unor proceduri de evaluare și control, obiective și eficiente.

          O garanție de ordin procedural, înscrisă în art. 6, paragraful 1 al Convenției Europene a Drepturilor Omului, este aceea a termenului rezonabil în care o persoană are dreptul să fie judecată, garanție ce dă contur principiului celerității procedurilor judiciare. Convenția subliniază importanța faptului că justiția trebuie să fie administrată fără  întârzieri de natură a-i compromite eficacitatea și credibilitatea, statul fiind responsabil pentru activitatea ansamblului serviciilor sale.

          La final, vă asigur de tot sprijinul și disponibilitatea mea în vederea implementării acestor obiective.

          Vă mulțumesc pentru eforturile depuse și pentru profesionalismul dumneavoastră și vă urez succes în activitate!”

                                                                                                                                                                             

Sorry, your browser doesn’t support embedded videos, download and watch with your favorite video player! „}},”inView”:false,”email_subject”:”Check out this awesome image !!”,”email_message”:”Here is the link to the image : %%image_link%% and this is the link to the gallery : %%gallery_link%%”,”grid_type”:”2″,”rowHeight”:250,”lastRow”:”justify”,”lightbox”:”fancybox”}”>

–
Sursa – MINISTERUL JUSTIȚIEI – www.just.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
EU Code Week 2025 (informare & formule de implicare)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
INFORMARE PROGRAMUL ANUAL DE LUCRU EU4HEALTH 2025
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Anunț privind organizarea de către CCD București, CCD Buzău, CCD Cluj și CCD Olt a concursului de ocupare a unor posturi de expert formator în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED”
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Apel pentru depunerea de expresii de interes privind investiții în Ucraina
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: ORDIN privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal (minorități, învățământ special, intensiv/bilingv și informatică) – frecvență zi, respectiv învățământul liceal cu frecvență seral/frecvență redusă
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Anunț privind scoaterea la concurs a unor posturi de expert în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED” Cod SMIS: 32102
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

mai2
Vicepremierul, ministrul Afacerilor Interne Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere cu o delegație a Camerei de Comerț și Industrie România–Turcia, condusă de domnul Tamer Atalay
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
mai2
Întâlnirea viceprim-ministrului, ministru al Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu Alteța Sa Regală Prințul Abdulaziz bin Saud bin Nayef bin Abdulaziz Al Saud, ministrul de Interne al Regatului Arabiei Saudite
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
mai2
Invitație de presă
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
dezvoltare
Cseke Attila: Am achitat peste 2,5 miliarde de lei pentru lucrări finanțate prin Programul ”Anghel Saligny”
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
dezvoltare
Ministerul Dezvoltării a virat peste 225 de milioane de lei pentru lucrări realizate prin PNRR
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
mai2
Precizare
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

S-ar putea sa-ti placa si...

mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

37 de persoane aflate în situații de risc salvate de efectivele MAI

23/02/2025 246
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Cooperare polițienească pentru combaterea criminalității

18/08/2024 313
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Cercetați pentru trafic de droguri și efectuarea de operațiuni cu psihoactive

29/01/2025 188
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Sume considerabile obținute în plus de consumatorii care au apelat anul trecut la SAL-Fin

21/03/2025 199
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Acțiuni ale polițiștilor, pentru combaterea braconajului piscicol

18/12/2024 313
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Informare de presă

07/08/2024 111
educatie
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Informare de presă

17/10/2025 171
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Persoane reținute pentru trafic de droguri de mare risc

24/10/2024 269
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?