Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

educatie

Ministerul Educației și Cercetării prioritizează măsurile de răspuns la datele din Raportul ESPAD privind consumul de alcool și alte droguri

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
educatie

Ministerul Educației și Cercetării: Înscrierile pentru programul „Matematică Remedial” sunt deschise până vineri, 31 octombrie 2025 / Să învingem împreună analfabetismul funcțional

Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI 26/10/2025
mai2

Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu prilejul Zilei Armatei României – 25 octombrie 2025

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 25/10/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ > Peste 13.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în anul 2024
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Peste 13.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în anul 2024

Oficiale
Ultima actualizare: 14/02/2025 12:32
Autor Oficiale 275
Distribuie
Distribuie

0:00

Bucureşti, 14 februarie 2025 – Specialiștii din cadrul Call Center-ului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au preluat și au soluționat în 2024 un număr de 13.386 de solicitări venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, în creștere cu aproximativ 11% față de anul precedent. Din analiza apelurilor primite a rezultat faptul că interesul consumatorilor cu privire la piețele financiare nebancare și gradul de informare a acestora se situează pe un trend ascendent.

Peste 90% dintre consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat mulțumiți de informațiile primite anul trecut de la experții Call Center-ului ASF. Acest aspect este reliefat de rezultatul sondajului de opinie realizat pe tema „satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare“. În funcție de punctajul dat la întrebarea Net Promoter Score (ați fost mulțumit de informațiile oferite?, v-au fost utile?), Call Center-ul ASF a obținut un punctaj de 91,29% consumatori mulțumiți pe parcursul anului 2024.

Evoluția numărului de apeluri primite de Call Center-ul ASF în 2024, distribuite pe zone de interes, a înregistrat următoarea dinamică comparativ cu anul 2023:

  • Pensii private: 5.691 apeluri, reprezentând 42,51% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 32,53%;
  • Asigurări-reasigurări: 4.951 apeluri, reprezentând 36,99% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 6,87%;
  • Instrumente și investiții financiare: 448 apeluri, reprezentând 3,35% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 25,14%;
  • Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin): 295 apeluri, reprezentând 2,2% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 21,4%;
  • Alte informații: 1.957 apeluri, reprezentând 14,62% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 9,57%;
  • Limba engleză: 44 apeluri, reprezentând 0,33% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 7,32%.

Din punct de vedere al timpului de răspuns, peste trei sferturi dintre apelurile primite (78,19%) au fost soluționate de către specialiștii ASF într-un interval de maximum 5 minute, aproximativ 15% între 5 și 15 minute, iar 0,76% din apeluri a necesitat un timp de răspuns de peste 20 de minute, ca urmare a unor solicitări care au vizat probleme de o complexitate sporită.

Specialiștii din cadrul Serviciului de Relații cu Publicul, care gestionează Call Center-ul ASF, au efectuat în 2024 un număr de 2.211 apeluri cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor într-o manieră proactivă, acolo unde s-a constatat că aceștia au avut nevoie de asistență telefonică suplimentară. De asemenea, un număr de 1.363 de consumatori au beneficiat în 2024 de asistență de specialitate la sediul ASF, cu 2,5% mai mulți decât în 2023.

Autoritatea de Supraveghere Financiară acordă o atenție deosebită dezvoltării continue a procesului de asistență de specialitate acordată consumatorilor, prin creșterea calitativă a actului de asistență oferită prin intermediul Call Center-ului. Spre exemplu, consumatorul care apelează ASF este identificat din punct de vedere al nivelului de cunoștințe și experiență în domeniul financiar non-bancar, iar apoi îi sunt transmise informațiile solicitate în funcție de pregătirea și experiența sa. Totodată, îi sunt specificate riscurile la care se poate expune în cazul alegerii unor produse financiare neconforme și este sfătuit să adopte decizii investiționale doar atunci când acesta înțelege riscurile asociate și poate susține financiar eventualele pierderi.

Experții Call Center-ului ASF au acordat asistență de specialitate consumatorilor în vederea clarificării tuturor solicitărilor acestora, facilitând accesul nediscriminatoriu la sistemele active de soluţionare a cererilor, a solicitărilor de informaţii şi a petiţiilor. De asemenea, persoanele care au apelat numărul 0800.825.627 au fost consiliate cu privire la modul în care trebuie respectate formalităţile legale privind depunerea şi completarea documentaţiei, în vederea soluţionării tuturor aspectelor prezentate telefonic de către acestea.

Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară poate fi apelat gratuit la 0800.825.627, de luni până joi între orele 8:30 și 17:00, iar vineri de la 8:30 la 14:30.

 

*********

Despre Autoritatea de Supraveghere Financiară

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. A.S.F. contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro.

 

–
Sursa – AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ – www.asfromania.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
EU Code Week 2025 (informare & formule de implicare)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
INFORMARE PROGRAMUL ANUAL DE LUCRU EU4HEALTH 2025
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Anunț privind organizarea de către CCD București, CCD Buzău, CCD Cluj și CCD Olt a concursului de ocupare a unor posturi de expert formator în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED”
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
finante
Apel pentru depunerea de expresii de interes privind investiții în Ucraina
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
educatie
[Consultare publică] Proiect: ORDIN privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal (minorități, învățământ special, intensiv/bilingv și informatică) – frecvență zi, respectiv învățământul liceal cu frecvență seral/frecvență redusă
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Anunț privind scoaterea la concurs a unor posturi de expert în cadrul proiectului PEO „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED” Cod SMIS: 32102
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

mai2
Precizare
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
educatie
Un nou (re)start pentru educație și cercetare: Aprobarea de către Comisia Europeană a PNRR-ului renegociat pentru România
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
educatie
România reia studiile în programele de licență cu dublă specializare din anul universitar 2025 – 2026
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
educatie
Ministerul Educației și Cercetării: Înscrierile pentru programul „Matematică Remedial” sunt deschise până vineri, 31 octombrie 2025 / Să învingem împreună analfabetismul funcțional
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
finante
România a obținut acordul Comisiei Europene pentru înlocuirea jalonului din PNRR privind reducerea GAP-ului de TVA și a evitat o pierdere de până la 1 miliard de euro din granturi, în 2026
Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR
supravegheref
Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate

S-ar putea sa-ti placa si...

justitie
ComunicateMINISTERUL JUSTIȚIEI

Discursul Ministrului Justiției, domnul Radu Marinescu, la prezentarea bilanțului de activitate al Curții de Apel Cluj, pentru anul 2024

27/02/2025 242
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

23/10/2024 270
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Comunicat de presă

03/02/2025 223
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, la începutul anului școlar: Acțiunile noastre sunt prompte și eficiente în combaterea violenței, traficului și consumului de droguri în școli

09/09/2024 289
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

7 percheziții într-un caz de trafic de droguri și efectuarea de operațiuni cu psihoactive

07/02/2025 221
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

Peste 443 de milioane de lei, pentru noi proiecte finanțate prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”

03/07/2025 184
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Percheziții ale polițiștilor capitalei într-un dosar penal privind săvârșirea infracțiunii de delapidare

09/10/2024 296

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

16/03/2025 302
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?