Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

mai2

Cartea Electronică de Identitate este disponibilă și la nivelul județului Ilfov

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 15/05/2025
mai2

Ministerul Afacerilor Interne a dat startul activităților preventive din cadrul “Săptămânii Naționale a Siguranței Rutiere”

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 15/05/2025
supravegheref

Decizii de sancționare adoptate de Consiliul ASF în luna aprilie 2025

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate 15/05/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ > Peste 13.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în anul 2024
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Peste 13.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în anul 2024

Oficiale
Ultima actualizare: 14/02/2025 12:32
Autor Oficiale 240
Distribuie
Distribuie

0:00

Bucureşti, 14 februarie 2025 – Specialiștii din cadrul Call Center-ului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au preluat și au soluționat în 2024 un număr de 13.386 de solicitări venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, în creștere cu aproximativ 11% față de anul precedent. Din analiza apelurilor primite a rezultat faptul că interesul consumatorilor cu privire la piețele financiare nebancare și gradul de informare a acestora se situează pe un trend ascendent.

Peste 90% dintre consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat mulțumiți de informațiile primite anul trecut de la experții Call Center-ului ASF. Acest aspect este reliefat de rezultatul sondajului de opinie realizat pe tema „satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare“. În funcție de punctajul dat la întrebarea Net Promoter Score (ați fost mulțumit de informațiile oferite?, v-au fost utile?), Call Center-ul ASF a obținut un punctaj de 91,29% consumatori mulțumiți pe parcursul anului 2024.

Evoluția numărului de apeluri primite de Call Center-ul ASF în 2024, distribuite pe zone de interes, a înregistrat următoarea dinamică comparativ cu anul 2023:

  • Pensii private: 5.691 apeluri, reprezentând 42,51% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 32,53%;
  • Asigurări-reasigurări: 4.951 apeluri, reprezentând 36,99% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 6,87%;
  • Instrumente și investiții financiare: 448 apeluri, reprezentând 3,35% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 25,14%;
  • Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin): 295 apeluri, reprezentând 2,2% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 21,4%;
  • Alte informații: 1.957 apeluri, reprezentând 14,62% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 9,57%;
  • Limba engleză: 44 apeluri, reprezentând 0,33% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 7,32%.

Din punct de vedere al timpului de răspuns, peste trei sferturi dintre apelurile primite (78,19%) au fost soluționate de către specialiștii ASF într-un interval de maximum 5 minute, aproximativ 15% între 5 și 15 minute, iar 0,76% din apeluri a necesitat un timp de răspuns de peste 20 de minute, ca urmare a unor solicitări care au vizat probleme de o complexitate sporită.

Specialiștii din cadrul Serviciului de Relații cu Publicul, care gestionează Call Center-ul ASF, au efectuat în 2024 un număr de 2.211 apeluri cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor într-o manieră proactivă, acolo unde s-a constatat că aceștia au avut nevoie de asistență telefonică suplimentară. De asemenea, un număr de 1.363 de consumatori au beneficiat în 2024 de asistență de specialitate la sediul ASF, cu 2,5% mai mulți decât în 2023.

Autoritatea de Supraveghere Financiară acordă o atenție deosebită dezvoltării continue a procesului de asistență de specialitate acordată consumatorilor, prin creșterea calitativă a actului de asistență oferită prin intermediul Call Center-ului. Spre exemplu, consumatorul care apelează ASF este identificat din punct de vedere al nivelului de cunoștințe și experiență în domeniul financiar non-bancar, iar apoi îi sunt transmise informațiile solicitate în funcție de pregătirea și experiența sa. Totodată, îi sunt specificate riscurile la care se poate expune în cazul alegerii unor produse financiare neconforme și este sfătuit să adopte decizii investiționale doar atunci când acesta înțelege riscurile asociate și poate susține financiar eventualele pierderi.

Experții Call Center-ului ASF au acordat asistență de specialitate consumatorilor în vederea clarificării tuturor solicitărilor acestora, facilitând accesul nediscriminatoriu la sistemele active de soluţionare a cererilor, a solicitărilor de informaţii şi a petiţiilor. De asemenea, persoanele care au apelat numărul 0800.825.627 au fost consiliate cu privire la modul în care trebuie respectate formalităţile legale privind depunerea şi completarea documentaţiei, în vederea soluţionării tuturor aspectelor prezentate telefonic de către acestea.

Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară poate fi apelat gratuit la 0800.825.627, de luni până joi între orele 8:30 și 17:00, iar vineri de la 8:30 la 14:30.

 

*********

Despre Autoritatea de Supraveghere Financiară

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. A.S.F. contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro.

 

–
Sursa – AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ – www.asfromania.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Informare privind reuniunea Consiliului Educație, Tineret, Cultură și Sport – secțiunea Educație (Bruxelles, 12 mai)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
Lansarea Ghidului de acțiuni locale pentru Resursa Umană din Sănătate: Cadrele medicale – membri respectați ai comunițății
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Mesajul ministrului Daniel David cu ocazia zilei de 2 mai – Ziua Națională a Tineretului
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Mesajul ministrului Daniel Davis cu ocazia zilei de 2 mai – Ziua Națională a Tineretului
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Deschiderea apelului pentru bursele ASEM-DUO Korea
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
supravegheref
Discursul domnului Alexandru Petrescu, Președintele ASF, susținut cu ocazia celebrării Zilei educației financiare în cadrul Forumului educației financiare, organizat pe 11 aprilie 2025 la BNR
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Ştiri

Cele mai citite

mai2
Aproape 600 de conducători auto, reprezentând un potențial pericol pentru ceilalți participanți, scoși din trafic
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
mai2
46 de persoane aflate în situații de risc au fost salvate de efectivele MAI
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
supravegheref
Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate
mai2
Lansarea Proiectului BV1A7_01 „Crearea unui mecanism național de evaluare în contextul Schengen (SEMN)” finanțat din Programul Național 2021-2027 Managementul Frontierelor și Vize
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
educatie
​Mesajul ministrului Daniel David ocazia Zilei UBB (12 mai), care marchează 444 de ani de la fondare!
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
mai2
21 de persoane aflate în situații de risc au fost salvate de efectivele MAI
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

S-ar putea sa-ti placa si...

mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

MAI, parteneriat cu asociațiile elevilor și părinților pentru o societate mai sigură

03/09/2024 256
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Angajații MAI au gestionat peste 4.500 de intervenții de ordine publică și situații de urgență

27/10/2024 202

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

16/03/2025 244
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Mesajul viceprim-ministrului și ministrului Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, cu prilejul Zilei Unirii Principatelor Române

24/01/2025 189
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Precizare

13/05/2025 125
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Percheziții ale polițiștilor Capitalei într-un dosar de șantaj și camătă

27/03/2025 135
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

Cseke Attila: Ministerul Dezvoltării a virat peste 95 de milioane lei pentru obiective finanțate prin PNRR

24/03/2025 230

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

23/03/2025 280
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?