Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

mai2

Cartea Electronică de Identitate este disponibilă și la nivelul județului Ilfov

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 15/05/2025
mai2

Ministerul Afacerilor Interne a dat startul activităților preventive din cadrul “Săptămânii Naționale a Siguranței Rutiere”

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 15/05/2025
supravegheref

Decizii de sancționare adoptate de Consiliul ASF în luna aprilie 2025

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate 15/05/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > MINISTERUL EDUCAŢIEI > Rezultatele studiului internațional privind competențele digitale și alfabetizarea informațională – ICILS Romania 2023
ComunicateMINISTERUL EDUCAŢIEI

Rezultatele studiului internațional privind competențele digitale și alfabetizarea informațională – ICILS Romania 2023

Oficiale
Ultima actualizare: 14/11/2024 13:34
Autor Oficiale 213
Distribuie
Distribuie

0:00

În  data de 12 noiembrie 2024, Asociația Internațională pentru Evaluarea Performanțelor Educaționale (IEA) a lansat online raportul internațional al studiului privind competențele digitale și alfabetizarea informațională, bazat pe date din 34 de țări, inclusiv România.

Scopul principal al ICILS 2023 este de a evalua capacitatea elevilor de clasa a VIII-a de a utiliza tehnologia în mod eficient pentru o serie de scopuri diferite. Din perspectiva ICILS, utilizarea eficientă a tehnologiei include, dar se extinde dincolo de capacitatea de operare a tehnologiei. Un aspect important evaluat în ICILS este capacitatea de a face raționamente critice în calitate de „consumatori” și creatori de informație. În plus, studiul oferă o imagine cuprinzătoare asupra integrării tehnologiilor digitale în educația preuniversitară din România, evidențiind progresele realizate și provocările existente, pe mai multe planuri.

Ministrul Educației, Ligia DECA:

„Ministerul Educației își asumă rolul de catalizator al transformării digitale în învățământ, investind peste 1 miliard de euro – inclusiv prin intermediul PNRR în ultimii doi ani, pentru modernizarea infrastructurii digitale și dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice. Prin implementarea Cadrului național de competențe digitale pentru elevi și profesori, alinierea la standardele europene DigComp 2.2 și dezvoltarea unor resurse integrate și interoperabile, creăm un ecosistem educațional dinamic în adevăratul sens al cuvântului. Acesta va sta la baza pregătirii elevilor pentru provocările viitorului digital, va eficientiza procesele administrative și va spori transparența în sistemul educațional.

Angajamentul nostru se reflectă în dotarea a peste 5800 de unități de învățământ cu tehnologie modernă și formarea a peste 100.000 de cadre didactice în competențe digitale.

Prin aceste eforturi construim fundamentul unei educații digitale de înaltă performanță, adaptată exigențelor secolului XXI.”

Prof. dr. Lucian Ciolan, Reprezentantul României în General Assembly IEA, Prorector Universitatea din București:

„Transformarea digitală are impact puternic nu doar asupra modului în care gândim și ne comportăm, ci modifică profund interacțiunile umane, experiențele noastre cu lumea, inclusiv experiențele de învățare. Studiul ICILS a «prins» tranziția în desfășurare dintre Generația Z și Generația Alpha. Această nouă «Gen Alpha» este cea mai bine înzestrată material dintre toate generațiile, cea mai pricepută din punct de vedere tehnologic și cu o speranță de viață mai lungă decât oricare altă generație anterioară De aceea, investigarea modului în care acești tineri se raportează la tehnologiile digitale, modul în care le folosesc este extrem de util pentru a înțelege cum pot fi acestea mobilizate pentru facilitarea învățării. Elevii și profesorii de azi nu mai pot experimenta învățarea în afara ecosistemelor digitale!”

Conf.dr. Olimpius Istrate, Coordonator Național al studiului ICILS (Universitatea din București):

„Utilizarea tehnologiilor digitale nu garantează succesul învățării, însă, în școala contemporană, este dificil să ne mai imaginăm predarea și învățarea fără aceste tehnologii.  Din acest motiv, competențele digitale ale elevilor, dar și ale profesorilor sunt esențiale. Studiul ICILS ne arată că în România avem nevoie de o abordare mai sistematică a formării acestor competențe, pentru că simpla prezență a echipamentelor în clase nu pune în mod necesar mințile creative la lucru.

Acest studiu a fost realizat de Laboratorul de Testare Educațională (LTE) din cadrul Centrului de Învățare al Universității din București, în calitate de centru național de cercetare pentru IEA, cu susținerea Ministerului Educației prin proiectul ROSE (Romania Secondary Education Project).”

Principalele constatări ale ICILS 2023:

Infrastructură și acces la tehnologie

  • Rezultatele studiului arată că, deși există discrepanțe între mediul rural și urban,  74% dintre profesori consideră că școala lor dispune de suficiente echipamente TIC pentru desfășurarea activităților didactice, iar 76% dintre cadrele didactice afirmă că echipamentele funcționează corespunzător. Nu în ultimul rând, 80% dintre profesori sunt mulțumiți de viteza internetului din școală.

Competențele digitale ale elevilor

  • Elevii demonstrează competențe de bază în utilizarea TIC, dar au dificultăți în ceea ce privește abilitățile de gândire computațională și rezolvarea de probleme complexe. Scorul mediu obținut de România este 418 față de 476 media ICILS.

Competențele digitale ale cadrelor didactice

  • Majoritatea profesorilor posedă competențe digitale de bază, dar întâmpină dificultăți în utilizarea tehnologiilor avansate. De exemplu, 91% dintre profesori se simt capabili să pregătească lecții care integrează TIC, dar numai 28% declară că pot edita conținut video suficient de bine. 54% dintre profesori utilizează aplicații online pentru exerciții și teste la unele lecții, dar un procent mai mic, de doar 12%, le folosesc în mod constant. 25% dintre profesori afirmă că folosesc manualele digitale la fiecare lecție.

Dezvoltarea profesională continuă în domeniul pedagogiei digitale

  • 59% dintre cadrele didactice au participat în ultimii doi ani la mai multe activități care vizează utilizarea resurselor digitale specifice disciplinei în predare și învățare. Studiul evidențiază faptul că formarea tinde să se concentreze pe aspecte tehnice, neglijând adesea aspectele pedagogice ale integrării TIC.

Provocări și dificultăți

  • Studiul identifică mai multe provocări în integrarea eficientă a TIC în educație. Mai precis, 36% dintre profesori consideră că nu au suficient timp pentru a pregăti lecții care încorporează TIC. De asemenea, 31% dintre profesori nu sunt complet încrezători în abilitatea lor de a identifica escrocherii online, ceea ce reprezintă o vulnerabilitate semnificativă.

Ministerul Educației a întreprins, în ultimii doi ani, demersuri pentru digitalizarea sistemului de educație și integrarea tehnologiei în practicile curente de la clasă, prin:

Investiții în digitalizarea sistemului de învățământ preuniversitar

  • Ministerul Educației a investit peste 1 miliard de euro prin PNRR pentru digitalizarea unităților de învățământ și dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice. Este vorba despre cea mai mare investiție din ultimii 30 de ani, ce vizează: peste 4300 de laboratoare de informatică nou dotate în unitățile de învățământ preuniversitar din toată țara, peste 1400 de smart-labs nou înființate – laboratoare cu tehnologie de ultimă generație, în liceele din toată țara, aproape 90.000 de săli de clasă din peste 5800 de unități de învățământ preuniversitar dotate cu echipamente tehnologice moderne.

Formarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor digitale

  • Peste 100.000 de cadre didactice din sistemul de învățământ preuniversitar vor fi formate în vederea dezvoltării competențelor digitale și a celor de pedagogie digitală, pentru a integra tehnologiile în practicile la clasă, acordând prioritate cadrelor didactice din mediul rural în selecția grupului țintă.

Măsuri legislative:

  • Adoptarea Cadrului național de competențe digitale al profesionistului din educație (DigCompEdu), un instrument conceput de Ministerul Educației pentru a sprijini cadrele didactice de la toate nivelurile educaționale, de la învățământul preșcolar până la cel universitar și educația adulților, în evaluarea și dezvoltarea competențelor digitale. Acest cadru oferă un model de progres structurat pe șase niveluri, de la A1 la C2, prin care cadrele didactice pot parcurge un traseu de creștere a abilităților digitale.
  • Adoptarea Cadrului național de competențe digitale pentru elevi, un instrument care să sprijine cadrele didactice în activitatea de la clasă, oferindu-le repere clare despre nivelurile de competență pe care copiii trebuie să le dezvolte. Cadrul oferă descriptorii specifici pentru fiecare competență și nivelurile de performanță așteptate și se bazează pe standardele DigCompRo (Cadrul național pentru dezvoltarea competențelor digitale ale cetățenilor – RO) și DigComp 2.2 (Cadrul European de Competențe Digitale pentru Cetățeni – EU), asigurând alinierea la cele mai bune practici globale. Abordarea este una comprehensivă, acoperind șase arii principale de competență, astfel: (1) utilizarea dispozitivelor digitale, (2) alfabetizarea informațională, (3) comunicare și colaborare digitală, (4) crearea de conținut digital și aspecte de proprietate intelectuală, (5) siguranța cibernetică, (6) utilizarea responsabilă și etică a tehnologiei. Prin acest cadru, Ministerul Educației își propune să reducă reticența față de noile tehnologii, să stimuleze atitudini critice constructive și să pregătească elevii pentru provocările viitoare, incluzând totodată indicatori pentru urmărirea progresului implementării.

Raportul național va fi publicat de specialiștii Universității din București  la o dată ulterioară, anunțată public.

Raportul Internațional (EN) ICILS 2023 poate fi consultat ► aici. 

–
Sursa – MINISTERUL EDUCAŢIEI – www.edu.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

educatie
Informare privind reuniunea Consiliului Educație, Tineret, Cultură și Sport – secțiunea Educație (Bruxelles, 12 mai)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
Lansarea Ghidului de acțiuni locale pentru Resursa Umană din Sănătate: Cadrele medicale – membri respectați ai comunițății
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Mesajul ministrului Daniel David cu ocazia zilei de 2 mai – Ziua Națională a Tineretului
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Mesajul ministrului Daniel Davis cu ocazia zilei de 2 mai – Ziua Națională a Tineretului
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Deschiderea apelului pentru bursele ASEM-DUO Korea
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
supravegheref
Discursul domnului Alexandru Petrescu, Președintele ASF, susținut cu ocazia celebrării Zilei educației financiare în cadrul Forumului educației financiare, organizat pe 11 aprilie 2025 la BNR
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Ştiri

Cele mai citite

mai2
Cartea Electronică de Identitate este disponibilă și la nivelul județului Ilfov
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
mai2
Ministerul Afacerilor Interne a dat startul activităților preventive din cadrul “Săptămânii Naționale a Siguranței Rutiere”
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
mai2
Discursul premierului interimar Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne, cu prilejul Zilei Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
supravegheref
Decizii de sancționare adoptate de Consiliul ASF în luna aprilie 2025
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ Comunicate
educatie
La mulți ani Uniunii Europene!
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI
Untitled 9@1024x 100 1
Informații medicale false în spațiul public!
Comunicate MINISTERUL SĂNĂTĂȚII

S-ar putea sa-ti placa si...

mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Arme, muniţie și țigări descoperite de poliţiştii de frontieră în urma unor percheziţii domiciliare

16/02/2025 248
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Cocaină identificată în 16 tone de pulpă de fructe congelată, ce provine din america de sud, capturată de poliția română și d.i.i.c.o.t., în portul constanța, în cadrul operațiunii cu nume de cod „exotic”

24/09/2024 183
dezvoltare
ComunicateMINISTERUL DEZVOLTĂRII

Am sărbătorit Ziua Cooperării Interreg 2024 la Kladovo!

02/10/2024 211
supravegheref
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Soluții favorabile ASF pronunțate în luna iulie 2024

09/08/2024 151
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Aproape un kilogram de ketamină, descoperit în urma unui flagrant

04/11/2024 257
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Update: percheziții la persoane cercetate pentru trafic de persoane

05/11/2024 188
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Peste 3.800 de intervenții operative în sprijinul cetățenilor

05/03/2025 224

Autoritatea de Supraveghere Financiară și InfoCons anunță un parteneriat pentru educația financiară a consumatorilor de produse și servicii financiare nebancare

25/03/2025 203
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?