Oficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Notificare
Contact
Font +/-Aa
OficialeOficialeOficiale
  • Comunicate
  • Ştiri
Cautare
  • Comunicate
  • Ştiri

Ultimele știri

mai2

Aproape 700 de șoferi au fost scoși din trafic, reprezentând un potențial pericol pentru ceilalți participanți, în ultimele 24 de ore

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 26/07/2025
mai2

Precizare de presă

Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE 25/07/2025
finante

România a alocat peste 10,85 mld. lei obținuți de pe piețele externe în proiecte verzi – Ministerul Finanțelor publică primul raport anual privind obligațiunile verzi

Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR 25/07/2025

Stai conectat

23.4kUrmaritoriLike
21.1kUrmaritoriFollow
Copyright © 2024 dobrogeaonline.ro
Oficiale > Comunicate > AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ > Peste 7.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în primul semestru din 2025
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂComunicate

Peste 7.000 de solicitări telefonice au fost soluționate de Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară în primul semestru din 2025

Oficiale
Ultima actualizare: 25/07/2025 10:32
Autor Oficiale 202
Distribuie
Distribuie

0:00

Bucureşti, 25 iulie 2025 – Specialiștii din cadrul Call Center-ului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au preluat și au soluționat, în primul semestru din 2025, un număr de 7.039 de solicitări venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, în ușoară creștere față de aceeași perioadă din anul precedent. Din analiza apelurilor primite a rezultat faptul că interesul consumatorilor cu privire la piețele financiare nebancare și gradul de informare a acestora se menține pe un trend ascendent.

Peste 90% din consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat mulțumiți de informațiile primite în semestrul I 2025 de la experții Call Center-ului ASF. Acest aspect este reliefat de rezultatul sondajului de opinie realizat pe tema „satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare“. În funcție de punctajul dat la întrebarea Net Promoter Score (ați fost mulțumit de informațiile oferite?, v-au fost utile?), Call Center-ul ASF a obținut un punctaj de 92,27% consumatori mulțumiți pe parcursul primului semestru din acest an.

Evoluția numărului de apeluri primite de Call Center-ul ASF în semestrul I 2025, distribuite pe zone de interes, a înregistrat următoarea dinamică comparativ cu perioada similară din 2024: 

  • Pensii private: 3.258 apeluri, reprezentând 46,29% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 2,32%;
  • Asigurări-reasigurări: 2.396 apeluri, reprezentând 34,04% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 0,33%%;
  • Instrumente și investiții financiare: 171 apeluri, reprezentând 2,43% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 11,86%;
  • Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin): 84 apeluri, reprezentând 1,19% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 17,65%;
  • Alte informații: 1.120 apeluri, reprezentând 15,91%% din totalul apelurilor primite, în creștere cu 13,13%;
  • Limba engleză: 10 apeluri, reprezentând 0,14% din totalul apelurilor primite, în scădere cu 41,18%.

Din punct de vedere al timpului de răspuns, peste 85% din apelurile primite au fost soluționate de către specialiștii ASF într-un interval de maximum 5 minute, aproximativ 11% între 5 și 15 minute, iar aproape 3% din apeluri a necesitat un timp de răspuns de peste 15 minute, ca urmare a unor solicitări care au vizat probleme de o complexitate sporită.

Specialiștii din cadrul Serviciului Relații cu Publicul, care gestionează Call Center-ul ASF, au efectuat în primul semestru din 2025 un număr de 1.221 apeluri cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor într-o manieră proactivă, acolo unde s-a constatat că aceștia au avut nevoie de asistență telefonică suplimentară. De asemenea, un număr de 659 de consumatori au beneficiat în semestrul I 2025 de asistență de specialitate la sediul ASF.

Autoritatea de Supraveghere Financiară acordă o atenție deosebită dezvoltării continue a procesului de asistență de specialitate acordată consumatorilor, prin creșterea calitativă a actului de asistență oferită prin intermediul Call Center-ului. Spre exemplu, consumatorul care apelează ASF este identificat din punct de vedere al nivelului de cunoștințe și experiență în domeniul financiar non-bancar, iar apoi îi sunt transmise informațiile solicitate în funcție de pregătirea și experiența sa. Totodată, îi sunt specificate riscurile la care se poate expune în cazul alegerii unor produse financiare neconforme și este sfătuit să adopte decizii investiționale doar atunci când acesta înțelege riscurile asociate și poate susține financiar eventualele pierderi.

Experții Call Center-ului ASF au acordat asistență de specialitate consumatorilor în vederea clarificării tuturor solicitărilor acestora, facilitând accesul nediscriminatoriu la sistemele active de soluţionare a cererilor, a solicitărilor de informaţii şi a petiţiilor. De asemenea, persoanele care au apelat numărul 0800.825.627 au fost consiliate cu privire la modul în care trebuie respectate formalităţile legale privind depunerea şi completarea documentaţiei, în vederea soluţionării tuturor aspectelor prezentate telefonic de către acestea.

Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară poate fi apelat gratuit la  0800.825.627, de luni până joi între orele 8:30 și 17:00, iar vineri de la 8:30 la 14:30.

 

 

*********

Despre Autoritatea de Supraveghere Financiară

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. A.S.F. contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro.

 

 

–
Sursa – AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ – www.asfromania.ro

Distribuie acest articol
Facebook Twitter Copiază legătură Imprimare

Ultimele știri

finante
Ministerul Finanțelor, în baza Referatului de disponibilizare nr. 761258/16.06.2025 anunțã disponibilizarea unui numãr de 160 stații de lucru tip Maguay Office Power CS (I3-4130, 8Gb, 1Tb, monitor 21,5 inch).
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
finante
Ministerul Finanțelor, în baza Referatului de disponibilizare nr.761258/16.06.2025 anunță disponibilizarea unui număr de 160 stații de lucru tip Maguay Office Power CS (I3-4130, 8Gb, 1Tb, monitor 21,5 inch).
MINISTERUL FINANŢELOR Ştiri
Untitled 9@1024x 100 1
ANUNT DE CONSULTARE PUBLICA
MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Ştiri
educatie
Prioritățile Președinției daneze la Consiliul UE (1 iulie – 31 decembrie 2025)
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Reforme majore în domeniile educației și cercetării, conform Programului de Guvernare 2025 – 2028
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri
educatie
Forumul Național al Bunelor Practici în Educație – prima conferință națională organizată în cadrul proiectului „Reglementări noi pentru un Curriculum Relevant și Educație Deschisă” – RECR
MINISTERUL EDUCAŢIEI Ştiri

Cele mai citite

mai2
Comunicat de presa
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
dezvoltare
A fost finalizată prima creșă din municipiul București, cu finanțare din Programul guvernamental de construire de creșe ”Sfânta Ana”
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
finante
România a alocat peste 10,85 mld. lei obținuți de pe piețele externe în proiecte verzi – Ministerul Finanțelor publică primul raport anual privind obligațiunile verzi
Comunicate MINISTERUL FINANŢELOR
mai2
Participarea viceprim-ministrului, ministrul Afacerilor Interne, Marian-Cătălin Predoiu, la festivitatea dedicată Zilei Poliției de Frontieră
Comunicate MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
dezvoltare
Ministrul dezvoltării, Cseke Attila, în dialog cu autoritățile locale pe tema reformei administrative
Comunicate MINISTERUL DEZVOLTĂRII
educatie
Examenul național pentru definitivare în învățământ (sesiunea 2025): Sinteza rezultatelor finale înregistrate la proba scrisă (după soluționarea contestațiilor)
Comunicate MINISTERUL EDUCAŢIEI

S-ar putea sa-ti placa si...

mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Peste 83.000 de țigarete descoperite de polițistii de frontieră giurgiuveni în mai multe mijloace de transport

09/02/2025 226
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Sistemul informatic de monitorizare electronică, folosit pentru prevenirea faptelor cu violență și în cadrul procedurilor judiciare

16/11/2024 356
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Rețea internațională de trafic de heroină, destructurată în România – peste 4 kilograme de heroină au fost scoase din piață de polițiști și procurori

13/09/2024 308
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Ajutor umanitar intern de urgență pentru persoanele afectate de fenomenele hidrometeorologice, din județul Galați

14/09/2024 246
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Prin eforturile celor peste 22.000 de efective MAI aflate la datorie, Crăciunul a fost petrecut în liniște, fără evenimente care să tulbure ordinea publică

26/12/2024 229
finante
ComunicateMINISTERUL FINANŢELOR

13,44 miliarde lei investiți de români prin Programul Tezaur, doar în 2025. O nouă ediție de astăzi, 12 mai 2025

12/05/2025 185
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Persoane cercetate pentru trafic de droguri și operațiuni cu psihoactive

15/11/2024 206
mai2
ComunicateMINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Persoane cercetate pentru trafic de droguri și efectuarea de operațiuni cu psihoactive

01/11/2024 220
Afișați mai multe
Oficiale

Oficiale.ro oferă acces la comunicate de presă și anunțuri oficiale emise de instituțiile publice din România, asigurând informarea corectă și transparentă a cetățenilor. Toate informațiile sunt actualizate direct de la surse guvernamentale și alte autorități naționale competente.

  • Politica de confidentialitate
  • -
  • Contact
Copyright © 2024 oficiale.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?